«Βουλευτές ομογένειας στην ελληνική Βουλή» | Άρθρο του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη στη «Νέα Σελίδα».

Αναγκαία διευκρίνηση για την αποφυγή σύγχυσης μεταξύ των δύο διαφορετικών πλαισίων στα οποία κινείται ο δημόσιος διάλογος:

α. Πρώτο πλαίσιο αναφοράς- Το ισχύον Σύνταγμα

και το άρθρο 51, παρ.4 όπως ψηφίστηκε κατά την  αναθεώρηση του Απριλίου του 2001 και παραμένει από τότε μέχρι και σήμερα ΑΝΕΝΕΡΓΟ.

Ο εκτελεστικός νόμος που προέβλεπε να ψηφιστεί με την αυξημένη πλειοψηφία των 200 βουλευτών «νόμος που ψηφίζεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων του όλου αριθμού των βουλευτών» για « την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος από τους εκλογείς που βρίσκονται έξω από την Επικράτεια…με επιστολική ψήφο ή άλλο πρόσφορο μέσο», δεν ενεργοποιήθηκε από τη ΝΔ-ΠΑΣΟΚ από το 2001. Παρόλο ότι κυβέρνησαν ΚΑΙ μαζί, ωστόσο δεν επέδειξαν την έμπρακτη 15ετή κυβερνητική τους ευαισθησία για να διευκολύνουν στην άσκησή του την ψήφο των Ελλήνων του Εξωτερικού, «ευαισθησία» την οποία επιδεικνύουν σήμερα όψιμα και με χρονο-καθυστέρηση ως Αντιπολίτευση.

Εμείς: με  την ψήφιση του «Κλεισθένη»(ν. 4555) τον Ιούλιο του 2018, προβλέφθηκε με τροπολογία και συγκροτήθηκε άμεσα επιτροπή με επιστήμονες εγνωσμένου κύρους , η οποία ήδη συνεδριάζει και καλείται εντός τακτού χρονικού διαστήματος πέντε μηνών, ενδεχομένως και νωρίτερα,  να καταθέσει την εκτελεστική διάταξη του άρθρου 51 παρ.4,  η οποία για να ισχύσει για τις επερχόμενες εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2019 αυτονοήτως θα πρέπει να υπερψηφιστεί από τα δύο τρίτα της παρούσας βουλής, ως ορίζει το ισχύον Σύνταγμα.

β. Δεύτερο πλαίσιο αναφοράς- Το Νέο Σύνταγμα, εάν ευδοκιμήσει η διαδικασία της αναθεώρησης, που θα ισχύσει Mετά τις εκλογές .

Στο διαφορετικό αυτό πλαίσιο ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής μας ομάδας αλλά και στη διετή διαβούλευση για την αναθεώρηση του συντάγματος  δεν αφορά μόνο το δικαίωμα του Εκλέγειν, δηλ. την παροχή του δικαιώματος ψήφου στους Έλληνες ομογενείς από τον τόπο διαμονής τους, αλλά και του δικαιώματος του Εκλέγεσθαι στους Έλληνες Ομογενείς και στοχεύει στη συνταγματική κατοχύρωση της κοινοβουλευτικής τους εκπροσώπησης στην Ελλάδα.

Η προωθημένη αλλά ώριμη πρόταση της εκλογής πέντε βουλευτών από την ελληνική ομογένεια διευρύνει τη δυνατότητα παρέμβασης της ελληνικής ομογένειας στα ελληνικά πολιτικά δρώμενα, δίνοντας θεσμικό βήμα σε ομογενείς βουλευτές που θα έχουν ως αποστολή να μεταφέρουν αυθεντικά την άποψη της ομογένειας , ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ η φωνή της ομογένειας στο Εθνικό Κοινοβούλιο καθαρά και αδιαμεσολάβητα, και να αρθεί το δικαιολογημένο παράπονο της ότι το Εθνικό Κέντρο την θυμάται μόνο στις δύσκολες στροφές της ιστορίας.

Η πρόταση αυτή άλλωστε έχει ψηφιστεί ομόφωνα το Δεκέμβριο του 2015 από την διακομματική επιτροπή της Βουλής για τον Απόδημο Ελληνισμό και συμπεριλαμβάνεται στον ΟΔΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΔΡΑΣΕΩΝ της επιτροπής, που βρίσκεται ανηρτημένος στην ιστοσελίδα της Βουλής-στήλη «Global Hellenism News»: (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/510129c4-d278-40e7-8009-e77fc230adef/%CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%97_1.pdf)

Στη δέσμη των 17 στοχεύσεων για τον απόδημο ελληνισμό στο σημείο 12 σχετικά με  την ψήφο της Ομογένειας ο Οδικός Χάρτης Δράσεων της Διακομματικής Επιτροπής μας αναφέρει τα ακόλουθα(σελ.3):

«12.Η ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ. Θέμα που χρήζει ειδικής συνεδρίασης μετά από σχετική επεξεργασία. Ποιοι, πού, πώς ψηφίζουν – Συμμετοχή Αποδήμων στο Εθνικό Κοινοβούλιο. Προαπαιτούμενη διαδικασία αποτελεί η επιστημονικά και τεχνικά άρτια διαδικασία της ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ».

Με απόλυτο σεβασμό στο έργο της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Εσωτερικών, της οποίας το πόνημα αναμένουμε στις αρχές του 2019 να σημειώσουμε τα εξής στον ανοιχτό, ειλικρινή και με διάθεση συνεννόησης και συναίνεσης διάλογο για την αναθεώρηση του Συντάγματος, για ένα θέμα που πρέπει να μας ενώνει:

Στο τριπλό ερώτημα: Ποιοι ψηφίζουν, Πως ψηφίζουν, Ποιους ψηφίζουν οι απαντήσεις δεν είναι εύκολες, απαιτούν τεχνική και οργανωτική προετοιμασία.

ΠΟΙΟΙ ΨΗΦΙΖΟΥΝ: Μια πρώτη βάση στήριξης είναι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια άρα και στους εκλογικούς καταλόγους.

ΠΩΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ:Ο τρόπος άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με την αυτοπρόσωπη παρουσία στα προξενεία ή με επιστολική ψήφο  παραμένει ανοιχτό ζήτημα, με τεχνικές προϋποθέσεις για κάθε επιλογή που μένει να διευκρινιστούν. 

ΠΟΙΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ: Καταρχήν είναι σαφές  πως αποτελεί  παραδοξολογία και κολοβή ερμηνεία να ισχυριστεί κανείς ότι μόνο η διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού δικαιώματος του ομογενή από την Φρανκφούρτη, τη Μελβούρνη, το Τορόντο, την Αλεξάνδρεια και το Ροστόβ  αρκεί για να ψηφίσει εκπροσώπους βουλευτές από τη Καρδίτσα, τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά.

Το δικαίωμα του «εκλέγειν» και το δικαίωμα του «εκλέγεσθαι», ως απολύτως συναρτώμενα μέρη του ΟΛΟΥ της δημοκρατικής διαδικασίας, πρέπει να ασκούνται στο ΑΚΕΡΑΙΟ ΟΛΟΝ από τους ομογενείς, όπως και για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην ελληνική επικράτεια και όχι την ελλειμματική, στρεβλωτική και τελικά παραμορφωτική διαδικασία του δικαιώματος του «εκλέγειν», που δεν συμπληρώνεται με το άλλο του μισό που είναι το δικαίωμα του «εκλέγεσθαι».

Η Ομογένεια χρειάζεται τους δικούς της εκπροσώπους στο εθνικό κοινοβούλιο για να μεταφέρουν αυθεντικά τα προβλήματα της ελληνόγλωσσης παιδείας (www.triantafilidis.gr), της προσαρμογής των νεο-μεταναστών στις χώρες υποδοχής, τα εμπόδια για τις εν δυνάμει επενδύσεις των ομογενών στην Ελλάδα κ.α. 

Εντελώς ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε το μοντέλο της ιταλικής διασποράς με τη συγκρότηση «Περιφέρειας Εξωτερικού» με δικαίωμα λόγου και προσδιορισμένο σε συγκεκριμένα θέματα λελογισμένο δικαίωμα ψήφου.

Κατά την ταπεινή μου άποψη όσο μπορώ να γνωρίζω την ομογένεια, και ως δημοσιογράφος και ως βουλευτής,  η Ελληνική Διασπορά επιθυμεί διακαώς να ακούγεται η Φωνή της καθαρά και αυθεντικά  στο Εθνικό Κέντρο και ΔΕΝ επιθυμεί να εμπλέκεται στις τρέχουσες διακομματικές αντιπαραθέσεις.

Επιθυμεί να συμμετάσχει σε ένα ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ στην πατρίδα,

Δεν επιθυμεί να συμμετάσχει σε έναν ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΦΘΟΡΑΣ , βλαπτικό τόση για την ομογένεια όσο και για την ελληνική κοινωνία.          

 

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε το!