Α.Τριανταφυλλίδης για ΟΑΣΘ: «Συνωστισμός, Κορονοϊός, Ταλαιπωρία, Αναθέσεις». (Video)

«Η καθημερινότητα της ακατάσχετης ταλαιπωρίας του ΟΑΣΘ, ο συνωστισμός και η ασφυξία τόσο στις στάσεις των λεωφορείων όσο και μέσα στα ελάχιστα  λεωφορεία που κυκλοφορούν (μόλις 170), εν μέσω πανδημίας κορονοϊού,  συνιστά ένα σκάνδαλο που δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Σκάνδαλο κοινωνικό, όπου οι πολίτες πληρώνουν ακριβά τον ΟΑΣΘ για να ταλαιπωρούνται και Σκάνδαλο οικονομικό γιατί ο Οργανισμός αυτός συνεχίζει να κρατικοποιεί τις ζημιές και να ιδιωτικοποιεί τα κέρδη προς όφελος των Μετόχων», επεσήμανε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης στη διάρκεια  της συζήτησης  επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή προς τον Υφυπουργό Μεταφορών, Γ.Κεφαλογιάννη.

Αναφερόμενος στην αυριανή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη είπε απευθυνόμενος στον κ.Κεφαλογιάννη «Δεν αντέχει άλλο η Θεσσαλονίκη! Κοντά στην Ανεργία, κοντά στην Ανέχεια, κοντά στη Φτώχεια, κοντά στην κλειστή ΔΕΘ, κοντά στα 50 εκατομμύρια που έχασε η πόλη, δεν αντέχει άλλη κοροϊδία, άλλα ψέματα! Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα! Συνέλθετε! Θα πάει ο Πρωθυπουργός σας στη Θεσσαλονίκη, να ακούσει, να αφουγκραστεί τους δικούς του νεοδημοκράτες(κατά δήλωση τους) που είναι στα Επιμελητήρια, στα σωματεία, στους συλλόγους, στον εμπορικό σύλλογο. Τους δικούς του, όχι τους συριζαίους. Σας καλώ να συνέλθετε και να ανταποκριθείτε στην ευθύνη που αναλάβατε να κυβερνήσετε και να λύσετε τα προβλήματα και της Θεσσαλονίκης».

Κάλεσε δε τον κ.Κεφαλογιάννη, ο οποίος αποδέχθηκε την πρόσκληση,  να επισκεφθούν μαζί τη Θεσσαλονίκη, και να δουν την πραγματική εικόνα στις στάσεις των λεωφορείων αλλά και μέσα στα λεωφορεία και όχι την εξωραϊσμένη εικόνα του Υπουργείου που μιλά για 345 λεωφορεία, ενώ στην πραγματικότητα κυκλοφορούν μόλις 170 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης, όπως αναφέρει το εξώδικο του Συλλόγου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ στις 4 Αυγούστου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Τριανταφυλλίδης: «θα σας μιλήσω κ.Κεφαλογιάννη με τα λόγια του αείμνηστου Λεωνίδα Κύρκου, όταν σε ομιλία του στο Παλαί Ντε Σπορ τη δεκαετία του ‘80 απευθυνόμενος στον τότε Υπουργό Μεταφορών: «Θέλετε, κύριε Υπουργέ, να λύσετε το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών; Κατεβείτε από την υπουργική μερσεντές, περιμένετε στη στάση, σπρωχτείτε με τον κόσμο (τώρα έχουμε και κορονοϊό) μπείτε μέσα στο λεωφορείο να σας ποδοπατούν, να σας σπρώχνουν και η οργή και η αγανάκτηση που θα νιώσετε, θα μετατραπεί σε πολιτική δύναμη και πολιτική βούληση να λύσετε ΑΜΕΣΑ το πρόβλημα».

Ακολουθεί ο σύνδεσμος ολόκληρης της συζήτησης:

Το σύνολο των πρακτικών:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Το θέμα του Οργανισμού της ταλαιπωρίας, της πραγματικά και ουσιαστικά,
καθημερινά στις στάσεις των λεωφορείων, μέσα στα λεωφορεία, της
ακατάσχετης ουσιαστικά ταλαιπωρίας του συνόλου των πολιτών της
Θεσσαλονίκης, δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Και συνεχίζει ένα ανοιχτό
σκάνδαλο ενός Οργανισμού που επί εβδομήντα χρόνια κρατικοποιούσε τις 
ζημιές και ιδιωτικοποιούσε τα κέρδη προς όφελος των μετοχών.
Μιλάμε, κύριε Υπουργέ, για αυτό που παραλάβαμε το 2015,
102.000.000 ευρώ χρέη, εργαζόμενοι απλήρωτοι με τις συνεχείς απεργίες,
λεωφορεία χωρίς συντήρηση από τρία έως πέντε χρόνια, δεν χορηγούνταν
ανταλλακτικά γιατί δεν πληρώνονταν οι προμηθευτές.  Κυκλοφορούσαν
διακόσια σαράντα πέντε λεωφορεία από το σύνολο των εξακοσίων είκοσι δύο από το 1990 μέχρι το 2017, 2 δις ευρώ επιδότηση, ένα ιδιότυπο Οργανισμό κρατικοιδιωτικό που κρατικοποιούσε τις ζημιές και ιδιωτικοποιούσε τα κέρδη προς όφελος αποκλειστικά και μόνο των μετοχών.
Όταν παραλάβατε, ο υπουργός σας έλεγε στις προγραμματικές
δηλώσεις  στις 22 Ιουλίου, διαβάζω εδώ μέσα, «σήμερα δεν κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη πάνω από διακόσια δέκα λεωφορεία στη Συμπρωτεύουσα».
Σε λίγο εσείς θα μου πείτε, λέω από αυτό που μοιράσατε εμπάργκο
πριν από την τοποθέτησή μου ότι στη Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο του 2019

κυκλοφορούσαν διακόσια δέκα τρία λεωφορεία. Συνεννοηθείτε με τον
Υπουργό σας, είναι διακόσια δέκα τρία που κυκλοφορούσαν ή διακόσια
εξήντα;
Στις 20 Απριλίου ο κύριος Πρόεδρος του βάλατε στον ΟΑΣΘ μίλησε και
διακόσια ενενήντα πέντε λεωφορεία, διακόσια είκοσι του ΟΑΣΘ και εβδομήντα πέντε  από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, αυτό το παιχνίδι που κάνετε με τα ΚΤΕΛ.
Τριακόσια πενήντα λεωφορεία, λέει, θα έχει τον Μάιο και πεντακόσια
οχήματα θα κυκλοφορήσουν τον Σεπτέμβριο.
Ο Κώστας Καραμανλής στις 25 Μαΐου όταν υπέγραφε μαζί με τον Δήμο
Θεσσαλονίκης την προγραμματική σύμβαση, είπε και αυτός για πεντακόσια
αστικά λεωφορεία που θα κυκλοφορούν γύρω στον Σεπτέμβριο. Τετρακόσια
με τετρακόσια πενήντα λεωφορεία θα υπήρχαν, λέει ο Πρόεδρος των
εργαζομένων ο κ. Τσερμενίδης, εάν είχαμε τα λεωφορεία στους δρόμους.
Στους δρόμους κυκλοφορούν μόνο εκατόν ογδόντα λεωφορεία τη
στιγμή που μιλάμε, κύριε Κεφαλογιάννη, και μην εμπαίζετε, μην κοροϊδεύετε, μην λέτε ψέματα στον κόσμο της Θεσσαλονίκης, γιατί αυτό δεν το λέει μόνο στο εξώδικο του, το οποίο θα καταθέσω στα Πρακτικά, αλλά το λένε τα τοπικά μέσα.
Είναι το εξώδικο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Υπάρχουν μόνο εκατόν
ογδόντα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Δεν τα πιστεύετε αυτά; Ξεχάστε τον Τριανταφυλλίδη. Ξεχάστε τον
ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν φωτογραφίες των Θεσσαλονικέων. «Στοιβαγμένοι με
κορωνοϊό» λένε οι γνωματεύσεις των ειδικών μέσα στα εκατόν εβδομήντα
λεωφορεία. Τους τάξατε πεντακόσια τον Σεπτέμβριο. Αύριο έχουμε 1η
Σεπτεμβρίου. Είναι φωτογραφίες που στοιβάζονται οι Θεσσαλονικείς στις
στάσεις των λεωφορείων, στην Κολόμβου, στο Βασιλικό Θέατρο, μπροστά
από τον Λευκό Πύργο. Είναι φωτογραφίες που στοιβάζονται οι θεσσαλονικείς στις στάσεις και στους σταθμούς των λεωφορείων.
Σταματήστε να λέτε ψέματα! Ζητήστε ένα μεγάλο συγνώμη για τους
«μουσαμάδες» του Σπίρτζη που σας πείραζαν, που είχαμε καθαρίσει την
κόπρο του Αυγεία, το σκάνδαλο των εβδομήντα ετών και είχαμε προκηρύξει
τριακόσια νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Εσείς πάτε και
αγοράζετε άλλα και θα το πω αυτό γιατί είναι σκάνδαλο. Τι κάνετε; Από τη μια ταλαιπωρείται τον κόσμο και από την άλλη απευθείας αναθέσεις-παιχνιδάκια με το ΚΤΕΛ τη στιγμή που είχε πάρει ο ΟΑΣΘ έργο από ΚΤΕΛ και είχε χρεωθεί ουσιαστικά.
Θα τα πούμε, όμως, στη δευτερολογία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Ευχαριστώ.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Κύριε συνάδελφε, θα σας συμβούλευα να μην εκτίθεστε γιατί
πραγματικά ακόμη και σήμερα βλέπω ότι επαναλαμβάνετε ανακριβείς
πληροφορίες.

Προφανώς δεν κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη μόνο
εκατόν ογδόντα λεωφορεία. Κυκλοφορούν για την ακρίβεια τριακόσια σαράντα πέντε. Είναι εκατόν είκοσι πέντε σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και άλλα διακόσια είκοσι από τον ΟΑΣΘ. Μπορείτε να ενημερωθείτε και από τους εργαζόμενους καλύτερα και θα δείτε ότι στην ουσία αυτό το οποίο επικαλείστε σύμφωνα με τα δημοσιεύματα είναι αναληθές.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Το εξώδικο;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Θα φτάσουμε και στο εξώδικο, γιατί πέρα από το εξώδικο
έχουν κάνει και μια επίσημη ανακοίνωση οι εργαζόμενοι την οποία θα
καταθέσω στα Πρακτικά. Προφανώς ή την αγνοείτε ή θέλετε σκοπίμως να μην αναφερθείτε.
Επί πεντέμισι χρόνια, κύριε συνάδελφε, κι αυτό νομίζω είναι ύβρις όσον
αφορά το τι έγινε σε αυτόν τον Οργανισμό, στην ουσία δεν μεριμνήσατε, δεν
κάνατε τίποτα προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος της Θεσσαλονίκης και
βεβαίως της Αθήνας, αλλά εγώ θα αναφερθώ μόνο στη Θεσσαλονίκη.
Τον διαγωνισμό τον οποίο αναφερθήκατε, κύριε συνάδελφε, δεν τον
καταργήσαμε εμείς ως Κυβέρνηση. Τον κατήργησε στην ουσία η Αρχή
Προδικαστικού Ελέγχου γιατί έβγαλε μια απόφαση που θα έλεγα ότι ήταν η
καταπέλτης σύμφωνα με εκείνον τον διαγωνισμό. Για να ξέρουμε τι λέμε σε
αυτή την Αίθουσα.
Επομένως, θα έλεγα ότι είναι τουλάχιστον πολιτικά προκλητικό να
έρχεστε εδώ πέρα να μας κουνάτε το δάχτυλο όταν πράγματι τον Ιούλιο του
2019, να το πω για άλλη μία φορά, ο Υπουργός είχε πει ότι δεν κυκλοφορούν
πάνω από διακόσια εξήντα. Ο ακριβής αριθμός ήταν διακόσια δεκατρία.
Μπορείτε να δείτε τα στοιχεία της κίνησης εκείνων των ημερών.
Κυκλοφορούσαν διακόσια δεκατρία λεωφορεία όταν για το συγκοινωνιακό
έργο της συμπρωτεύουσας…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Άρα, έκανε λάθος ο
Καραμανλής;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Είπε ότι δεν κυκλοφορούν πάνω από διακόσια εξήντα. Τι δεν
καταλαβαίνετε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Διακόσια εξήντα ή διακόσια
δεκατρία;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Νομίζω ότι μιλάμε ελληνικά. Μην παίζετε με τις λέξεις.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Κύριε συνάδελφε, μην κάνατε
συζήτηση. Να απαντήσει ο Υπουργός.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Σας λέω τον συγκεκριμένο αριθμό. Διακόσια δεκατρία
λεωφορεία ήταν. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί περίπου στο 40% του
συγκοινωνιακού έργου που κανονικά πρέπει να υπάρχει στη

συμπρωτεύουσα, δηλαδή περίπου πεντακόσια λεωφορεία, προκειμένου να
εκτελείται με τον σωστό τρόπο.
Πάμε να δούμε, λοιπόν, τι έχουμε κάνει εμείς από τότε. γιατί πρέπει να
γίνει και η σύγκριση. Σας έχω ενημερώσει ότι αυτή τη στιγμή -θα το
επαναλάβω για μια ακόμη φορά- κυκλοφορούν για την ακρίβεια τριακόσια
σαράντα πέντε λεωφορεία, εκατόν είκοσι πέντε με τη σύμπραξη που έχουμε
κάνει με τα ΚΤΕΛ και διακόσια είκοσι λεωφορεία του ίδιου του Οργανισμού.
Σύνολο τριακόσια σαράντα πέντε.
Διευκολύναμε, επίσης, την ταξινόμηση των λεωφορείων προκειμένου
να γίνει αυτή η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ συνολικά. Και επίσης να σας θυμίσω,
κύριε συνάδελφε, ότι εξεδόθη ΠΝΠ στις 22 Αυγούστου 2020 που δίνει τη
δυνατότητα στον ΟΑΣΘ μέσα από πολύ γρήγορες διαδικασίες να προχωρήσει κάποια προγράμματα συντήρησης για να βγουν και παραπάνω λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Επίσης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Οργανισμό
αγόρασε πενήντα λεωφορεία. Να σας ενημερώσω ότι ήδη σήμερα έχουν
παραληφθεί τα πέντε πρώτα και με τον ρυθμό το οποίο παραλαμβάνονται
μέσα στον επόμενο μήνα θα παραληφθεί το σύνολο αυτών των λεωφορείων.
Άρα, αντιλαμβάνεστε ότι η Κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε όλες
ενέργειες, άμεσες και έμμεσες, προκειμένου να αποκατασταθεί το χάλι,
δυστυχώς, το οποίο είχε προηγηθεί.
Και να σας πω και κάτι άλλο, κύριε συνάδελφε. Επικαλείστε συνεχώς
τους εργαζόμενους. Εγώ θα καταθέσω στα Πρακτικά το δελτίο τύπου το οποίο έβγαλε το Συνδικάτο Εργαζομένων Οργανισμού Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, το οποίο διαβάζω. «Σε σημερινή συνεδρίαση εκτιμώντας τη θετική ανταπόκριση των συναρμόδιων Υπουργείων και της διοίκησης του ΟΑΣΘ για την αντιμετώπιση των αιτημάτων μας, αλλά και τη δυνατότητα που παρέχεται πλέον στον ΟΑΣΘ να ανατάξει τη συγκοινωνία στην πόλη μας, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την επικρατούσα τάση λόγω του covid και την ταλαιπωρία, στην ουσία αναστέλλουμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις».
Αναγνωρίζει, λοιπόν, το Συνδικάτο Εργαζομένων Οργανισμού Αστικής
Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, το οποίο κι εσείς επικαλείστε, ότι πράγματι
γίνεται μια σωστή δουλειά από την παρούσα διοίκηση του Οργανισμού σε
συνεργασία με το Υπουργείο και γι’ αυτόν τον λόγο ανέστειλε και τις
απεργιακές κινητοποιήσεις του, όταν μάλιστα -θυμάστε πάρα πολύ καλά-
εσείς όχι μόνο δεν είχατε μεριμνήσει για την νόμιμη έγκριση του ανθυγιεινού επιδόματος και του επιδόματος θέσης ευθύνης, όχι μόνο δεν είχατε υπογράψει τη συλλογική σύμβαση εργασίας, αλλά στην ουσία κρατούσατε σε μια ομηρία περίπου δύο χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, εγώ το καταθέτω στα Πρακτικά και θα αναφερθώ στη
δευτερολογία μου με λεπτομέρειες γι’ αυτά τα οποία ανέφερα προηγουμένως.
Ευχαριστώ πολύ.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ.
Ιωάννης Κεφαλογιάννης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν

έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της
Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Κύριε συνάδελφε, έχετε τον
λόγο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Είναι πραγματικά προκλητικό
και δεν προκαλείτε εμένα, προκαλείτε την κοινή γνώμη της Θεσσαλονίκης με την ταφόπλακα, με την ακύρωση της ΔΕΘ, όπου περίμενε μια πόλη να
κρατηθεί όρθια και αφαιρέσατε 50 εκατομμύρια τζίρο από τους εμπόρους,
βιοτέχνες, μικρομεσαίους που περίμεναν να κινηθεί η πόλη. Θα τα ακούσει ο
Πρωθυπουργός από ανθρώπους οι οποίοι δεν πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ,
πρόσκεινται στο δικό σας κόμμα, κύριε Κεφαλογιάννη, στη Νέα Δημοκρατία.
Αλλά εδώ δεν μιλάμε για κομματικά, μιλάμε για την καθημερινότητα των
πολιτών.
Κύριε Κεφαλογιάννη, θα σας μιλήσω με τα λόγια του αείμνηστου
Λεωνίδα Κύρκου όταν απευθυνόταν τη δεκαετία του ‘80 στον τότε Υπουργό
Μεταφορών -τον πρώτο Υπουργό- και του έλεγε: «Θέλετε, κύριε Υπουργέ, να
λύσετε το πρόβλημα των μεταφορών και των αστικών συγκοινωνιών;».
Μιλούσε για την Αθήνα. «Κατεβείτε από την υπουργική μερσεντές και
περιμένετε στη στάση». Περιμένετε όσο λέει εδώ η φωτογραφία που είναι
αδιάψευστος μάρτυρας και είναι το δίκτυο της τηλεματικής που έχετε εδώ και που σας το έδειξα. Το δίκτυο της τηλεματικής λέει είκοσι δύο λεπτά, είκοσι έξι λεπτά, είκοσι οκτώ λεπτά. Έτσι λέει, αλλά τελικά μπορεί να είναι σαράντα, σαράντα πέντε και πενήντα λεπτά καθυστέρηση. Περιμένετε στη στάση, σπρωχτείτε με τον κόσμο. Τώρα έχουμε και κορωνοϊό. Μπείτε να σας
ποδοπατούν, να σας σπρώχνουν και η οργή και η αγανάκτηση που θα
νιώσετε, θα μετατραπεί σε πολιτική δύναμη και πολιτική βούληση να λύσετε
το πρόβλημα.
Αυτό είναι κάτι που το καλούμε ανεξάρτητα και πάνω και πέρα από
κομματικές τοποθετήσεις και προβλέψεις και αφορά την ίδια την
καθημερινότητα των πολιτών.
Δεν αποδέχεστε το εξώδικο όταν λέει εκατόν εβδομήντα λεωφορεία.
Ποιοι σας πληροφορούν; Ρωτήσατε τους Βουλευτές Θεσσαλονίκης; Σας είπαν ότι κυκλοφορούν τριακόσια είκοσι πέντε λεωφορεία; Οι Θεσσαλονικείς ζουν σε άλλη πόλη; Δεν ζουν στην πόλη τους τη Θεσσαλονίκη; Δεν περιμένουν στη στάση Κολόμβου, στη στάση Βασιλικού Θεάτρου, στη στάση Λευκού Πύργου, στη στάση Εγνατίας 76; Δεν ζουν στην πόλη τους; Σε άλλη πόλη ζουν; Δεν πιστεύετε εμάς, αλλά πιστέψτε τα τοπικά φύλλα. Πιστέψτε το εξώδικο των εργαζομένων και μπείτε σε μια διαδικασία.
Έρχομαι τώρα στο δεύτερο κομμάτι που έχει να κάνει με τα σκάνδαλα,
ένα ατελείωτο πάρτι, αυτό το παιχνίδι με το ΚΤΕΛ. Στην αρχή το ΚΤΕΛ έδωσε δουλειά στον ΟΑΣΘ. Τον έβαζε και πήγαινε πενήντα χιλιόμετρα έξω από την πόλη στη Χαλκηδόνα, στα Κουφάλια, στη Μηχανιώνα με 1 ευρώ. Και αφού χρεοκόπησε τον ΟΑΣΘ, στη συνέχεια αγόρασε μετοχές για να κινηθεί με απευθείας ανάθεση, να αγοράσει λεωφορεία που βάλατε όριο τις 15.000 ευρώ δεκαπενταετίας και εικοσαετίας όταν αυτά τα λεωφορεία στην αγορά
δωδεκαετίας τα αγοράζουν με 6.000 ευρώ. Ποιος κονομάει από αυτήν την
ιστορία, κύριε Υπουργέ; Όλη ο πόλη, όλη η Θεσσαλονίκη μιλάει για ανοιχτά σκάνδαλα. Λένε ότι οι μίζες πέφτουν σαν το χαλάζι. Τι ακριβώς συμβαίνει,
κύριε Υπουργέ;
Κύριε Υπουργέ, θέλω να ρωτήσω εσάς, τον Κεφαλογιάννη προσωπικά.
Δεν ξέρω τι άποψη έχει ο Καραμανλής. Νομίζω όμως ότι τα δημοσιεύματα
είναι αρκετά επαρκή. Υπάρχει αυτό που σας χαρακτηρίσαμε ως ανοιχτό
σκάνδαλο. Γιατί καταργήσατε τον διεθνή διαγωνισμό για την αγορά 705
λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για να αγοράσετε ντιζελοκίνητα;
Αυτός είναι ο σεβασμός του Κυριάκου Μητσοτάκη; Αυτό είναι περιβαλλοντικό του πρόσημο; Να αγοράζει παλιά μεταχειρισμένα για τη Θεσσαλονίκη; Γιατί; Η Θεσσαλονίκη τι είναι; «Πεδίο βολής όπου ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι»; Αυτό είναι η Θεσσαλονίκη, για να έχει πεταμένα μεταχειρισμένα λεωφορεία; Δεν αξίζει ο τόπος, η Θεσσαλονίκη, η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη, να έχει τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας; Και το καταργήσατε.
Και θέλω αυτό να ρωτήσω τον κ. Κεφαλογιάννη τον οποίον εκτιμώ για
την ευπρέπεια του και για τη στάση του και το κοινοβουλευτικό ήθος. Αυτός ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που εσείς καταργήσατε, προέβλεπε ότι το
παιχνίδι που γίνεται με τα ανταλλακτικά και τα σέρβις σταματάει. Όποιος θα
ήταν ο μειοδότης θα αναλάμβανε την υποχρέωση για δώδεκα χρόνια να δίνει και να πληρώνει αυτός και τα ανταλλακτικά –καταλαβαίνετε τι σας λέω- και το σέρβις. Αν ήταν ο Κεφαλογιάννης να απαντήσει, θα έλεγε ναι ή όχι για τα ανταλλακτικά και το σέρβις που θα αναλάβει αυτός που θα είναι ο μειοδότης του διαγωνισμού για δώδεκα χρόνια; Τι εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον;
Ελάτε να ενώσουμε δυνάμεις για τη Θεσσαλονίκη μας. Δεν αντέχει!
Κοντά στην ανεργία, κοντά στην ανέχεια, κοντά στη φτώχεια, κοντά στην
κλειστή ΔΕΘ, κοντά στα 50 εκατομμύρια που έχασε η πόλη, δεν αντέχει άλλη
κοροϊδία, άλλα ψέματα! Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!
Συνέλθετε! Θα πάει ο Πρωθυπουργός επάνω. Να ακούσει, να
αφουγκραστεί τους δικούς του νεοδημοκράτες που είναι στα επιμελητήρια,
στα σωματεία, στους συλλόγους, στον εμπορικό σύλλογο. Τους δικούς του,
όχι τους συριζαίους. Ξεχάστε τους αυτούς. Σας καλώ να συνέλθετε και να
ανταποκριθείτε στην ευθύνη που αναλάβατε να κυβερνήσετε και να λύσετε
προβλήματα.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης
καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Κύριε συνάδελφε, θα αναφερθώ σε κάτι το οποίο είπατε που
δεν άπτεται stricto sensu της συγκεκριμένης ερώτησης στην αναβληθείσα
ΔΕΘ. Νομίζω ότι ούτε εσείς ούτε εγώ προσωπικά μπορούμε να υπερβούμε τις οδηγίες των ειδικών κατά πόσο κάποιες εκδηλώσεις σε κάποια πολύ μεγάλα γεγονότα μπορεί να πραγματοποιηθούν ή όχι. Και νομίζω ότι αυτό είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε, προκειμένου να διαφυλάξουμε τη δημόσια υγεία.
Άρα αντιλαμβάνεστε ότι τουλάχιστον η αναφορά στην αναβληθείσα
ΔΕΘ και βεβαίως σε ό,τι αυτό μπορεί να έχει να κάνει με την οικονομική
επίπτωση στην πόλη είναι τουλάχιστον ατυχής. Γιατί δεν αποφασίζουμε εμείς με βάση το τι θέλουμε, αλλά με βάση το τι πρέπει να γίνει για τη δημόσια υγεία. Και τουλάχιστον σε αυτό ας συμφωνήσουμε σε αυτή την Αίθουσα και ας συμφωνήσουμε ότι η διαχείριση ολόκληρης της κατάστασης της πανδημίας, τουλάχιστον τους πρώτους μήνες, ήταν άψογη και γι’ αυτό το λόγο και η χώρα μας έτυχε όλων αυτών των συγχαρητηρίων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Να αναφερθώ όμως στη συγκεκριμένη ερώτηση και επανέρχομαι γιατί
θέλω σε αυτή την Αίθουσα να γίνει πραγματικά ένας ουσιαστικός διάλογος.
Νομίζω ότι δυστυχώς αναμασάτε για άλλη μία φορά κάποια πράγματα, τα
οποία προκύπτουν όπως λέτε εσείς από δημοσιεύματα ή από κάποιες
εικόνες. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι η εικόνα στη Συμπρωτεύουσα -και όχι μόνο
στη Συμπρωτεύουσα, εγώ θα πω και στην Αθήνα- είναι η εικόνα την οποία θα θέλαμε. Ποτέ δεν είπα ότι ζούμε σε έναν παράδεισο, όσον αφορά τις
συγκοινωνίες. Όμως, τουλάχιστον ας συμφωνήσουμε σε αυτή την Αίθουσα ότι μιλάμε για μία κατάσταση της καθημερινότητας που αντιμετωπίζεται με
ενέργειες και άμεσες αλλά και μεσοπρόθεσμες, πολλές φορές και
μακροπρόθεσμες γιατί πολλές φορές οι διαδικασίες, όσον αφορά τους
διαγωνισμούς και λόγω των νομικών επιπλοκών, είναι αρκετά μακροχρόνιες.
Δυστυχώς, θα σας πω για άλλη φορά -και νομίζω τουλάχιστον σε αυτό
θα συμφωνήσουμε- ότι τα λεωφορεία τα οποία παραλάβαμε τον Ιούλιο του
2019 δεν ήταν αυτά τα οποία θα έπρεπε να υπάρχουν στη Συμπρωτεύουσα,
προκειμένου να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο. Το λέω αυτό γιατί δεν
μπορούμε να κάνουμε μια συζήτηση εδώ, στην Εθνική Αντιπροσωπεία, λες
και ξαφνικά βρεθήκαμε σε ένα πολιτικό κενό.
Κυβερνούσατε επί πεντέμισι χρόνια. Πραγματικά σας λέω, κύριε
συνάδελφε,…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Τεσσεράμισι. Διορθώστε το και
στο δελτίο Τύπου.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Τεσσεράμισι, δεν θα τα χαλάσουμε εκεί.
Σας λέω, λοιπόν, ότι επί τεσσεράμισι χρόνια δυστυχώς δεν έγινε καμία
προμήθεια λεωφορείου όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα. Ο
διαγωνισμός που για άλλη μια φορά επικαλείστε –σας το είπα και στην
πρωτολογία μου- δεν ακυρώθηκε από την Κυβέρνηση. Ακυρώθηκε από την
αρχή προδικαστικού ελέγχου. Θα σας το πω για άλλη μια φορά.
Επίσης, να σας πω ότι στις προθέσεις μας –το έχουμε πει κατ’
επανάληψη και δημοσίως- βεβαίως και είναι η προκήρυξη διαγωνισμού τόσο
στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη για λεωφορεία αντιρρυπαντικής
τεχνολογίας. Αυτό αφορά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, λεωφορεία τα οποία είναι με φυσικό αέριο και ντίζελ νέας τεχνολογίας. Αυτό θα αφορά και την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δεν προσέχουμε τη Θεσσαλονίκη.
Πολύ σύντομα θα σας πω για άλλη μια φορά, κύριε συνάδελφε, τι
κάναμε τους προηγούμενους μήνες για να φτάσουμε αυτή τη στιγμή να
έχουμε περισσότερα λεωφορεία από αυτά τα οποία παραλάβαμε. Θα πω για
άλλη μια φορά δεν είναι ο αριθμός για τον οποίον είμαστε ικανοποιημένοι,
αλλά σίγουρα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Ανατέθηκαν συνολικά τριάντα γραμμές, έξι συν είκοσι πέντε. Οι έξι
πρώτες γραμμές στα ΚΤΕΛ τα οποία είχαν ανατεθεί ήταν από τη δική σας
κυβέρνηση. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένας μηχανισμός, ο οποίος ξεκίνησε από εσάς. Εμείς το επεκτείναμε ακριβώς για να καλύψουμε το κενό. Στην ουσία μιλάμε για 125 λεωφορεία συν 25 εφεδρικά. Αυτή τη στιγμή είναι 125
λεωφορεία τα οποία καλύπτουν κατά βάση τις περιφερειακές γραμμές του
Νομού Θεσσαλονίκης και στην πράξη κάνουν συγκοινωνιακό έργο. Είναι τα
50 λεωφορεία σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που όπως σας είπα
προηγουμένως σήμερα παρελήφθησαν τα πέντε πρώτα και μέχρι τέλος του
μήνα, με έναν αριθμό πέντε με δέκα την εβδομάδα, θα ολοκληρωθεί αυτή η
παραλαβή. Άρα, στην ουσία πενήντα επιπλέον λεωφορεία μπαίνουν στη μάχη της καθημερινότητας.
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός μίσθωσης leasing που αφορά 180
λεωφορεία και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και μάλιστα μέσα
στην εβδομάδα θα παραληφθούν και τα πρώτα λεωφορεία. Αντιλαμβάνεστε
λοιπόν ότι κι αυτά θα μπουν στη μάχη της καθημερινότητας. Και ξέρετε πολύ καλά ότι όταν μιλάμε για leasing, όλα αυτά τα οποία λέτε για τη συντήρηση, για τα ανταλλακτικά δεν είναι στον ανάδοχο.
Άρα αντιλαμβάνεστε ότι εκεί είναι μία πρωτοπόρα λύση, προκειμένου
να καλύψουμε το μεσοδιάστημα μέχρι να γίνει ο μεγάλος διαγωνισμός με τα
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία στα οποία αναφερθήκατε. Θα γίνει
μια επιπλέον δημοπράτηση 270 λεωφορείων ακριβώς μέσω leasing την
περίοδο 2021-2022, που επίσης θα καλύψουν αυτά τα κενά.
Όμως, να σας πω και κάτι άλλο, κύριε συνάδελφε. Εξασφαλίσαμε στο
μεσοδιάστημα και μία χρηματοδότηση η οποία ήταν αρκετά -θα έλεγα-
μεγάλη, προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει ο οργανισμός. Συγκεκριμένα, για το πεντάμηνο Αύγουστο-Δεκέμβριο του 2019 διατέθηκαν 48 εκατομμύρια ευρώ και ταυτόχρονα πάγωσαν οφειλές 21 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία στην ουσία δημιουργήθηκαν από τον Αύγουστο του 2017 μέχρι τον Ιούλιο του 2019 από την προηγούμενη διοίκηση του κ. Παππά και από την κυβέρνηση βεβαίως του ΣΥΡΙΖΑ. Εγκρίθηκε για το 2020 επιπλέον ένα ποσό 48 εκατομμυρίων και επίσης ένα ποσό 55 εκατομμυρίων που αφορά τη χρηματοδότηση των λεωφορείων.
Θα μπορούσα να αναφερθώ επίσης και σε μια σειρά από μέτρα τα
οποία έχουν ληφθεί, όσον αφορά το προσωπικό, το οποίο νομίζω
τουλάχιστον σε αυτό είχατε, αν θέλετε, την ευγενή καλοσύνη να μην το
αρνηθείτε γιατί πράγματι έχουν ληφθεί μέτρα και προστασίας του
προσωπικού, αλλά και γίνονται και συνεχώς συστάσεις, όσον αφορά τα άτομα τα οποία μπαίνουν μέσα στα λεωφορεία.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Θα πολλαπλασιάσετε τα
δρομολόγια;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Κύριε συνάδελφε, από τους χειρισμούς τους οποίους σας λέω,
στην ουσία, θα φτάσουμε τον αριθμό των 500 λεωφορείων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αυτές οι εικόνες ή τουλάχιστον να περιοριστούν κατά πολύ.
Πράγματι, εντός των επόμενων τριάντα-σαράντα πέντε ημερών θα
φτάσουμε τον αριθμό των 500 λεωφορείων και θα είμαστε πάλι σε αυτήν εδώ την Αίθουσα και θα δείτε ποιος θα έχει δίκιο.
Ευχαριστώ πολύ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Να σας προσκαλέσω να πάμε
μαζί Θεσσαλονίκη να περιμένουμε στη στάση.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών): Μετά χαράς.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Ευχαριστώ πολύ, κύριε
Υπουργέ.

Μοιραστείτε το!