Α.Τριανταφυλλίδης προς Κεραμέως: «Ελάτε να γίνουμε Αντιγόνη και όχι Κρέοντας». (Video)

«Ελάτε να γίνουμε Αντιγόνες και να μην γίνουμε Κρέοντες σε βάρος των παιδιών. “Ούτοι συνέχθειν, αλλά συμφιλείν έφυν”  λέει η Αντιγόνη στο στίχο 523 του ομώνυμου έργου του Σοφοκλή. Μας λέει,  κυρία Υπουργέ, «γεννήθηκα για να αγαπώ και να αγαπιέμαι, όχι για να μισώ και να μισιέμαι», προσωποποιώντας έτσι η Αντιγόνη τη συνεννόηση, τη συμφιλίωση και την αγάπη απέναντι στο μοντέλο του Κρέοντα, που είναι γη έκφραση της στεγνής και στυγνής κρατικής εξουσίας. Η θεατρική παιδεία στη χώρα που γέννησε το θέατρο δεν μπορεί να κατατρύχεται από 80% μη μόνιμους διορισθέντες θεατρολόγους. Το Θέατρο και η θεατρική παιδεία πρέπει να τεθούν στην προμετωπίδα, στην πρώτη γραμμή, κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς την Υπουργό Παιδείαςσχετικά με τον αποκλεισμό των Θεατρολόγων από τους διορισμούς του τρέχοντος έτους.

Απευθυνόμενος προς την Υπουργό Παιδείας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε: «Δυστυχώς ένα χρόνο μετά συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής μου για το ίδιο θέμα  γυρίσατε την πλάτη στον κλάδο των θεατρολόγων. Γίνομαι συγκεκριμένος: Στη γενική αγωγή διορίστηκαν 171 θεατρολόγοι το 2021, μετά και τις δικές μας ερωτήσεις, τρεις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μόνο από τη δική μου πλευρά, δεκάδες ακόμη από Βουλευτές όλης της αντιπολίτευσης. Μόνο αφού συστάθηκαν τελευταία στιγμή οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις, καλύπτοντας σχεδόν το 20% των αναγκών για μόνιμους θεατρολόγους στα σχολεία. Το καλοκαίρι του 2022, επειδή η αντίστοιχη διαδικασία σύστασης οργανικών δεν πραγματοποιήθηκε, είχαμε μηδέν διορισμούς και οι θεατρολόγοι αποκλείστηκαν στη γενική αγωγή παρά τις τεράστιες ανάγκες. Κρίνοντας από το μέσο όρο του αριθμού των αναπληρωτών ΠΕ91.01 θεατρολόγοι, που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο, οι συνολικές οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 900. Υπάρχουν θεατρολόγοι, για παράδειγμα, που είναι διορισμένοι από το 2009 και παραμένουν ακόμη χωρίς οργανική θέση».

«Είναι αναγκαίο να σηματοδοτήσουμε την καταλυτική παρουσία τη θεατρικής παιδείας στην καθημερινή σχολική πράξη μέσα από το συμμετοχικό θέατρο. Το μοντέλο που μας πρότεινε στη Θεσσαλονίκη και στο θέατρο Αμαλία το θεατρικό σχήμα «Μικρός Βορράς»  είναι αναγκαίο όσο ποτέ να διαχυθεί σε όλα τα σχολεία της χώρας για να μπορέσουμε ως κοινωνία και εκπαιδευτική κοινότητα να αντιμετωπίσουμε τα συνεχώς πολλαπλασιαζόμενα κρούσματα μπούλινγκ, έμφυλης βίας και συμμοριών. Στη θέση της αποκρουστικής βίας να θέσουμε τη θεατρική πράξη και δημιουργία ως τρόπο δημιουργικής έκφρασης του δυναμισμού των νέων παιδιών. Το θέατρο είναι που μπορεί, κυρία Κεραμέως -και γι’αυτό το πιστεύω και το υπερασπίζομαι-, να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα άνθη του κακού. Ο μαθητής μέσα από το συμμετοχικό θέατρο, θα καταλάβει ότι είναι τμήμα μιας συλλογικότητας, που βιώνει από κοινού και την προσωπικότητά του και την ανάγκη της υπευθυνότητάς του απέναντι στη συλλογικότητα του σχολείου και στο κοινωνικό σύνολο» υπογράμμισε με έμφαση ο κ.Τριανταφυλλίδης.

Ακολουθεί ο σύνδεσμος της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης:

Μοιραστείτε το!