Α.Τριανταφυλλίδης κατά ΝΔ: «Δώστε τώρα το Μετρό στην πόλη. Όχι άλλα παιχνίδια σε βάρος των Θεσσαλονικέων».(VIDEO)

«Σοκ και δέος για εμάς τους Θεσσαλονικείς από τη δήλωση Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη στις 7 Σεπτεμβρίου ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε χρήση το 2023. Τέλος οι κοροϊδίες κ.Υπουργέ. Μην παίζετε παιχνίδια στην πλάτη των Θεσσαλονικέων. Έχετε σαφές χρονοδιάγραμμα, αυτό που υφίσταται, ότι η κεντρική αρτηρία του Μετρό, Πλατεία Νέας Ελβετίας-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, 9,6 χιλιόμετρα, θα είναι έτοιμη το 2020. Οι 12 από τους 13 σταθμούς θα λειτουργούν στις 2 σήραγγες στο τέλος του 2020. Με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού πάμε πίσω 3 χρόνια και ο κόσμος της Θεσσαλονίκης, που δεν έχει την πολυτέλεια των 6 μέσων μαζικής μεταφοράς όπως στην Αθήνα, θα πρέπει να αρκεστεί σε έναν κολοβό ΟΑΣΘ και σε ένα Μετρό που λέτε ότι θα το παραδώσετε τον Απρίλιο του 2023», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς τον Υπουργό Μεταφορών για την αδικαιολόγητη απόφαση της κυβέρνησης να αποσπάσει και επανατοποθετήσει τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου.

Αναφερόμενος στο έργο που παρέδωσε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019 και στην τεχνική λύση για το Σταθμό Βενιζέλου ο κ.Τριανταφυλλίδης επεσήμανε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ που βρήκε το έργο στο 33%, παρέδωσε σε εσάς σήραγγες στο 100%, αρχαιολογικά στο 100%, πλην της Βενιζέλου, έργα πολιτικού μηχανικού στο 95% και το σύνολο του έργου στο 75%. Μέσα σε 3 χρόνια το έργο έτρεξε τρεις φορές παραπάνω  απ’ ότι τα προηγούμενα 30 χρόνια. Ενώ στο ερώτημα «Μετρό ή αρχαία» ο ΣΥΡΙΖΑ είπε και Μετρό και αρχαία, η λύση της παρούσας Κυβέρνησης της ΝΔ είναι ούτε Μετρό ούτε αρχαία. Όλη η πόλη μιλά για συμφέροντα, για προεκλογικά γραμμάτια και deals , που τα εξαργυρώνετε τώρα μετεκλογικά».

Όπως υπογράμμισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ,  απευθυνόμενος στον Υπουργό Μεταφορών: «Ελπίζω η ιστορία που θα σας κρίνει, όπως έκρινε τον μεγάλο Κωνσταντίνο Καραμανλή ως μέγα, να μην καταλήξει σε εσάς και στην αξιολόγησή της ότι είστε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο μικρός».

Ακολουθεί ο σύνδεσμος της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης:

ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημητριος Βίτσας): Νομίζω ότι αυτή μπορεί να είναι μια συζήτηση που θα συνεχιστεί.

Η τρίτη ερώτηση για τον κ. Καραμανλή, που θα συζητηθεί τώρα, είναι η δεύτερη με αριθμό 36/24-9-2019 επίκαιρη ερώτηση του δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα: «Ολοκλήρωση ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης άμεσα».

Τον λόγο έχει ο κ. Τριανταφυλλίδης.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, σοκ και δέος από τη δήλωση Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη στις 7 Σεπτεμβρίου ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε χρήση το 2023. Σοκ και δέος για εμάς τους Θεσσαλονικείς που το υφιστάμεθα από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας, Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ από το 1985 μέχρι το 2015, επί τριάντα ολόκληρα χρόνια. Στο πρώτο τμήμα μέχρι το 2005 ουσιαστικά είχαμε μία πέρα-δώθε κίνηση για να βρείτε τράπεζες και ιδιώτες χρηματοδότες με τη μέθοδο της παραχώρησης. Το 2005 είχαμε τη διαδικασία επιτέλους να γίνει δημόσιο έργο και από το 2005 μέχρι το 2015 κάνατε μόνο το 33% του έργου.

Τον Ιούλιο του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ, που βρήκε το έργο στο 33% παρέδωσε σε εσάς, κύριε Καραμανλή, σήραγγες στο 100%, αρχαιολογικά στο 100% πλην της Βενιζέλου, έργα πολιτικού μηχανικού στο 95% και το σύνολο του έργου στο 75%. Μέσα σε τρία χρόνια το έργο «έτρεξε» τρεις φορές παραπάνω απ’ ό,τι τα προηγούμενα τριάντα χρόνια.

Κύριε Υπουργέ, τέλος οι κοροϊδίες! Μην παίζετε στην πλάτη των Σαλονικιών, γιατί δεν βγάζει άκρη αυτή η ιστορία.

Μιλάτε πολλές φορές για τη συνέχεια του κράτους. Έχετε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα  -αυτό που υφίσταται- όπου η κεντρική αρτηρία του μετρό, δηλαδή Πλατεία Νέας Ελβετίας-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός μήκους 9,6 χιλιομέτρων, θα είναι έτοιμη το 2020. Οι δώδεκα από τους δεκατρείς σταθμούς θα λειτουργούν στις δύο σήραγγες στο τέλος του 2020.

Και τι ακούσαμε από εσάς και από τον Πρωθυπουργό σας; Ότι πάμε τρία χρόνια πίσω. Η ταλαιπωρία του επαγγελματικού κόσμου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης πάει τρία χρόνια πίσω και ο κόσμος της Θεσσαλονίκης, που δεν έχει την πολυτέλεια των έξι μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως στην Αθήνα, θα πρέπει να αρκεστεί σε έναν κολοβό ΟΑΣΘ και σε ένα μετρό που του λέτε ότι θα το παραδώσετε τον Απρίλιο του 2023.

Απέναντι, λοιπόν σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, συγκροτημένο, κοστολογημένο, τι έχετε να πείτε; Αέρας κοπανιστός. Ανέξοδες κραυγές πατριδοκαπηλίας και πατριδολαγνείας.

Όλη η πόλη μιλά, κύριε Καραμανλή, για συμφέροντα, για προεκλογικά γραμμάτια και deals που τα εξαργυρώνετε τώρα, μετεκλογικά. Γιατί αλλιώς δεν βγάζει νόημα. Θα πηγαίνατε μέσα στο 2020, θα κόβατε την κορδέλα μαζί με τον Μητσοτάκη σας και πραγματικά θα είχατε και μια συμβολή στο τέλος αυτού του έργου. Γιατί το πάτε το 2023;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημητριος Βίτσας): Κύριε Τριανταφυλλίδη, συνεχίστε όταν θα έχετε τη δευτερολογία σας.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Παρακαλώ, κύριε Πρόεδρε.

Και μάλιστα για το θέμα της Βενιζέλου είπατε μια σειρά από ασυναρτησίες.

Είπατε ότι δεν υπήρχε μελέτη για τη Βενιζέλου. Η απάντηση-αποκάλυψη, τετρακόσιες σελίδες, έξι «σεντόνια» σχέδια, έρχεται από την «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» και θα τη καταθέσω στα Πρακτικά.

Είπατε ότι δεν έχουν γίνει τα προπαρασκευαστικά έργα στη Βενιζέλου. Από τη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» πέντε μελέτες, πέντε έργα, πέντε εκατομμύρια για όλα τα προπαρασκευαστικά έργα και θα τα καταθέσω κι αυτά στα Πρακτικά.

Προχθές στο «ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» ο μαρτυριάρης κ. Ταχιάος, ο άνθρωπος που βάλατε Πρόεδρο στην «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», δήλωσε ότι υπάρχει η τεχνική λύση -που λέγατε πριν ότι δεν υπάρχει η τεχνική λύση και δεν υπάρχουν μελέτες οι οποίες και έχουν γίνει και έχουν κατασκευαστεί- αλλά είναι, λέει, ακριβή.

Τι θα κάνετε, κύριε Υπουργέ; Θα παραβιάσετε και τον αρχαιολογικό νόμο, τον ν. 3028/2002 που στο άρθρο 42 λέει σαφώς ότι η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των αρχαίων γίνεται μόνο αν δεν υπάρχει τεχνική λύση; Αυτή την τεχνική λύση την βραβεύει η Ευρώπη στο πρόσωπο της Πολυξένης Βελένη, κύριε Υπουργέ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κύριε Τριανταφυλλίδη, ήδη διπλασιάσατε τον χρόνο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης βράβευσε την κυρία Βελένη, γιατί στο ερώτημα «μετρό ή αρχαία;» ο ΣΥΡΙΖΑ είπε «και μετρό και αρχαία». Η δική σας λύση είναι ούτε μετρό ούτε αρχαία.

Τα υπόλοιπα θα τα πω στη δευτερολογία μου.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο, αλλά να είμαστε πιο σύντομοι, παρακαλώ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μετά απ’ αυτό το ρεσάλτο, ας επανέλθουμε στον ορθό λόγο και στον ορθολογισμό. Ας πάρουμε, λοιπόν, τα ζητήματα με ηρεμία ένα-ένα, διότι με πρόσχημα τα αρχαία ο ΣΥΡΙΖΑ πλέον επικαλείται πάρα πολλούς μύθους.

Πάμε, λοιπόν, να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα ακυρώνοντας έναν προς έναν όλους τους ισχυρισμούς του κυρίου Τριανταφυλλίδη και θα ζητήσω κι εγώ την ανοχή του χρόνου σας, κύριε Πρόεδρε.

Πρώτον, υποστηρίζετε ότι με τη λύση που προτείνουμε θα καθυστερήσει η ολοκλήρωση του μετρό. Ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Το έργο θα ολοκληρωθεί πολύ συντομότερα. Με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ το έργο ήταν άγνωστο -μιλάω για τον σταθμό Βενιζέλου- πότε θα τελειώσει.

Σας θυμίζω, κύριε Τριανταφυλλίδη -κι εγώ δεν αναφέρομαι τώρα σε ρεπορτάζ εφημερίδων- ότι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», αυτόν που εσείς διορίσατε, τον Απρίλιο δήλωσε ότι το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί με τον σταθμό Βενιζέλου ούτε το 2024. Και μπορώ να σας καταθέσω, αν θέλετε, στα Πρακτικά τη δήλωσή του.

Επίσης, κύριε Τριανταφυλλίδη, θα καταθέσω και στα Πρακτικά την επιστολή του αναδόχου, με την οποία προειδοποιεί ότι το χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα. Ξέρετε γιατί, κύριε Τριανταφυλλίδη; Διότι με ευθύνη της δικής σας Κυβέρνησης στη Διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν εκκρεμούν ούτε μια ούτε δυο μελέτες, εκκρεμούν τριακόσιες δυο μελέτες, τις οποίες δεν έχετε καταθέσει.

Αντιθέτως, εμείς τι λέμε; Εμείς λέμε ότι πρέπει να παραδοθεί το μετρό ολοκληρωμένο και με τον σταθμό Βενιζέλου…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Πότε;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών):…κι αυτό θα γίνει τον Απρίλιο του 2023.

Δεύτερον, υποστηρίζετε κάτι το οποίο είναι πραγματικά πρωτάκουστο. Ακούστε τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Να παραδιδόταν, λέει, το μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, για να μην καθυστερήσει ολόκληρο το έργο.

Κύριε Τριανταφυλλίδη, χωρίς τον σταθμό «Βενιζέλου» το μετρό είναι κολοβό. Πρόκειται για τον κεντρικότερο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί έξι χιλιάδες επτακόσιους πενήντα επιβάτες την ώρα αιχμής και ογδόντα πέντε χιλιάδες επιβάτες ημερησίως. Η επιβατική του κίνηση δεν είναι δυνατόν να μεταφερθεί στους άλλους σταθμούς.

Επίσης, για να το ξεκαθαρίσουμε αυτό, εάν παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, θα έπρεπε να κλείσουν ξανά οι σταθμοί του κέντρου από έξι ως πιθανότητα δεκαοκτώ μήνες, δηλαδή σκέτη κοροϊδία.

Τρίτον, μας κατηγορείτε ότι θέτουμε σε κίνδυνο τα αρχαία. Αντιθέτως, η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης προστατεύει και διασφαλίζει τις αρχαιότητες. Το ΚΑΣ έχει συμφωνήσει δυο φορές με τον αρχικό σχεδιασμό. Η ίδια λύση έχει ακολουθηθεί από εσάς στην Αγία Σοφία.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Μην μπερδεύετε ανόμοια πράγματα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Τι λέω; Την αλήθεια, λέω. Μάλιστα, στον σταθμό Βενιζέλου η αντιμετώπιση των αρχαιοτήτων θα είναι ακόμη καλύτερη, μια που ο σχεδιασμός που προτείνουμε τώρα θα αναδείξει τα αρχαία και θα γίνουν αντιληπτά στον κύριο χώρο κατά το 90%-95%.

Τέταρτον, μας εγκαλείτε ότι με τη λύση που δίνουμε πάνε χαμένα όσα χρόνια έχουν γίνει. Αλήθεια, έχετε πάει στον Σταθμό Βενιζέλου, κύριε Τριανταφυλλίδη; Γιατί εγώ πήγα.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Τι λέτε τώρα; Σε εμένα το λέτε;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Αυτοί που μας καθυστερούν, λοιπόν, ότι δήθεν καθυστερούμε το έργο, είναι αυτοί που το καθυστέρησαν με τις προσφυγές τους το 2017 και απειλούν να κάνουν το ίδιο τώρα. Δεν έχει γίνει στον Σταθμό Βενιζέλου απολύτως τίποτε όσον αφορά την κατασκευή του Σταθμού. Έχετε κάνει την πλάκα. Κοροϊδεύετε τον κόσμο. Έχει γίνει μόνο η οροφή.

Πέμπτον, κατηγορείτε ότι αυξάνουμε το κόστος του έργου. Όχι μόνο δεν αυξάνεται, αλλά αντιθέτως μειώνεται. Μία μετριοπαθής εκτίμηση είναι ότι με τον τρόπο που προτείνατε εσείς τον Σταθμό Βενιζέλου, δηλαδή, με την in situ διαδικασία των αρχαιοτήτων, θα στοίχιζε τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ακριβότερο. Το χειρότερο: Μας λέτε ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για το έργο. Εσείς καθυστερήσατε το έργο, διότι όταν το έργο δεν το τελειώσουμε μέχρι το 2025, κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε το σύνολο της ευρωπαϊκής συνδρομής τριών προγραμματικών περιόδων. Και για να δείτε τον παραλογισμό αυτών που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ξέρετε πόσο έχει κοστίσει το έργο; Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών μέχρι σήμερα στη Θεσσαλονίκη; Έχει κοστίσει 135 εκατομμύρια ευρώ. Το Μουσείο της Ακρόπολης στοίχισε λιγότερα. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Το αστείο, λοιπόν, είναι ότι οι μελέτες που έχουν παρουσιαστεί –αυτές οι κολοβές και ελλιπέστατες μελέτες- δεν φέρνουν ούτε καν τη σφραγίδα του Αττικό Μετρό. Η Αττικό Μετρό αποφάσισε το 2017 η ανάθεση των μελετών να γίνει τον Μάρτιο του 2019. Από αυτό και μόνο βγάζει κάποιος τα συμπεράσματά του ότι αυτά που λέτε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Τώρα, όσον αφορά τις κατηγορίες που εκτοξεύετε και έχουν να κάνουν με την αύξηση του κόστους, η δική σας Κυβέρνηση έδωσε 200 εκατομμύρια στον ανάδοχο μετά από τις διαιτησίες, κύριε Τριανταφυλλίδη. Το Μετρό έχει κοστίσει αυτή τη στιγμή πάνω από 1 δισεκατομμύριο και ακόμη δεν έχει τελειώσει.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Πόσα διεκδικούσε;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Δεν έχει καμία σημασία, αυτά μην τα λέτε.

Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό το 2020, είναι από τα μεγαλύτερα πολιτικά ψεύδη που έχουν ακουστεί. Επομένως, το πρόβλημά σας είναι ότι πρέπει να συγκρουστείτε με την πραγματικότητα. Εμείς, κύριε Τριανταφυλλίδη, δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, δεν είμαστε πολιτικοί απατεώνες. Εμείς θα εγκαινιάσουμε Μετρό. Αυτά που κάνατε εσείς, θα τα ζήλευαν και οι προπαγανδιστές των πιο ολοκληρωματικών καθεστώτων και αυτό αποδεικνύει ποια είναι η πολιτική σας κουλτούρα και ποιος πραγματικά κοροϊδεύει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης τα τελευταία πέντε χρόνια.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Ο κ. Τριανταφυλλίδης, έχει το λόγο, για δύο λεπτά με μικρή ανοχή. Είδατε ότι και στους δύο άφησα άπλετο χρόνο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Είπατε βαριές κουβέντες και ελπίζω η ιστορία που θα σας κρίνει, όπως έκρινε τον μεγάλο Κωνσταντίνο Καραμανλή ως μέγα, να μην καταλήξει σε εσάς και στην αξιολόγησή της ότι είστε ο Κωνσταντίνος ο Καραμανλής ο μικρός.

Είπατε για τη μελέτη. Υπάρχει μελέτη για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων; Ο διευθυντής σας, ο πρόεδρός σας κ. Ταχιάος, είπε ότι δεν υπάρχει δημόσια χθες. Αν υπάρχει, καταθέστε την τώρα στη Βουλή. Πώς θα γίνει η απόσπαση; Σε πόσο χρόνο; Πόσο θα κοστίσει; Τι θα κάνετε, κύριε Καραμανλή, αν κάτω από τα αρχαία Βενιζέλου και Εγνατίας βρεθούν άλλα αρχαία; Τι θα γίνει αν ανακαλυφθεί και υδράργυρος κάτω από αυτά. Τι θα κάνετε μετά;

Είπατε ότι δεν έχει γίνει τίποτε. Εδώ ήδη η ΔΙΑΥΓΕΙΑ ουσιαστικά σας διαψεύδει: Πρώτον, τον Ιούνιο του 2019 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες προστασίας των αρχαιοτήτων. Δεύτερον, για τις μελέτες των μικροπασσάλων προσωρινής αντιστήριξης φρεατίων. Τρίτον, τις οριστικές μελέτες επιπέδου ένα. Τέταρτον, εκπόνηση μελετών παράκαμψης δικτύων και προκαταρκτικών εργασιών.

Όλα αυτά με τις σχετικές ΑΔΑ. Ξέρετε τι σημαίνει ΑΔΑ; Προσαρμογή της μελέτης της πλάκας οροφής του σταθμού υπό τον επανασχεδιασμό. Και όπως παραδεχτήκατε, γιατί επισκεφθήκατε μαζί με τον διευθυντή του έργου του Μετρό, η πλάκα οροφής του σταθμού έχει γίνει και έχει προσαρμοστεί στον επανασχεδιασμό του σταθμού.

Αυτό  κατέθεσα στα Πρακτικά και αυτό είναι το ψεύδος, το τεράστιο ψέμα που λέτε. Πέντε μελέτες, πέντε κατασκευές, διακηρυγμένες στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» που έχουν ολοκληρωθεί. Τι θα κάνετε, λοιπόν; Θα πετάξετε, θα «ξηλώσετε» τα έργα που κόστισαν 5 εκατομμύρια ευρώ;

Ερώτημα δεύτερο και καίριο. Λέει –δεν αναφέρομαι τώρα σ’ αυτά που καταθέτουν στις εφημερίδες κλπ.- στις 16 Φεβρουαρίου 2019 στο «Thessaloniki Regional Forum» ότι ο διευθύνων σύμβουλος Αλέξανδρος Εξάρχου της ΑΚΤΩΡ ότι το έργο θα τελειώσει το 2020.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Εγώ δεν είπα…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Θα καταθέσω τη δήλωση του κ. Εξάρχου. Αλέξανδρος Εξάρχου, ΑΚΤΩΡ. Και ο κ. Εξάρχου ΣΥΡΙΖΑ και αυτός; «Εφημερίδα των Συντακτών» και αυτός; Ο κ. Εξάρχου;

Τρίτον, δεν πιστεύω να ζηλώσατε δόξα συγκρίσεως με τον Στέφανο Μάνο, ο έκανε δηλώσεις στα «ΝΕΑ» στις 16 Σεπτεμβρίου. Να σας διαβάσω τι είπε ο Στέφανος Μάνος τριάντα χρόνια Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ της παράταξής σας; ΣΥΡΙΖΑ και ο Μάνος; Λέει ο Στέφανος Μάνος στα «ΝΕΑ»: Υπάρχει ο κίνδυνος να προχωρήσει στη βεβιασμένη απόφασή του ο κ. Μητσοτάκης να αφαιρέσει τα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου, μόνο και μόνο για να αποδείξει την αποφασιστικότητα του. θα είναι μεγάλο λάθος, λέει ο Μάνος, ανεπανόρθωτο. Στόχος της Κυβέρνησης πρέπει να είναι να λειτουργήσει το ταχύτερο το μετρό. Είναι απολύτως εφικτό μέχρι το τέλος του 2020 με αρχές του 2021, με την προϋπόθεση να λυθεί το δίδυμο πρόβλημα ηγεσίας εργοδότη και εργολάβου. Είναι εφικτό, με την προϋπόθεση ότι θα γίνει δεκτό ότι στην πρώτη φάση θα λειτουργήσει χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου. Στη συνέχεια, με το μετρό σε λειτουργία θα κατασκευαστεί ο Σταθμός Βενιζέλου με νυκτερινές βάρδιες, χωρίς να μετακινηθούν τα αρχαία.

Οι Θεσσαλονικείς, λοιπόν, έχουν τη δική μας πρόταση συγκροτημένη, συγκεκριμένη, κοστολογημένη. Το Μετρό μέσα στο 2020 θα παραδιδόταν με τους δώδεκα από τους δεκατρείς σταθμούς, θα έτρεχε, η πόλη δεν θα συνωστιζόταν στο κέντρο.

Και για τον ΟΑΣΘ είπατε ότι μέσα σε δύο μήνες θα σας πούμε. Και για το Μετρό είπατε σε δύο μήνες θα σας πούμε. Ήρθατε ακριβώς όπως ο Κολόμβος, που όταν ξεκινούσε, δεν ήξερε πού πήγαινε και όταν έφτασε, δεν ήξερε πού βρισκόταν. Δεν είχατε πρόταση ούτε για τον ΟΑΣΘ, που εμείς ξεκινήσαμε τον επανασχεδιασμό του και για τις προσλήψεις των νέων οδηγών και για τα τριακόσια νέα λεωφορεία…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Τα λεωφορεία…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Τα «παγώσατε» και αυτά και πάτε τώρα το Μετρό το 2023 με τη διεκδίκηση. Δεν λέτε ότι διεκδικούσε η εταιρεία 1,1 δις Και πήρε τελικά 180 εκατομμύρια.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης ρωτάει: Γιατί σταματάτε το Μετρό; Γιατί παίζετε με την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων; Γιατί ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία ή Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ ταλαιπωρήσατε τριάντα χρόνια την πόλη και έρχεστε τώρα ξανά και ενώ θα μπορούσατε σε έξι μήνες να κόψετε την κορδέλα, αφήνετε το έργο. Γιατί, ποιος και με ποια αιτιολογία; Γιατί; Γι’ αυτόν τον λόγο ψάχνει να βρει η πόλη ποια deals, ποια προεκλογικά γραμμάτια, υπογράψετε και εσείς, κύριε Καραμανλή, καλείστε αυτά -εφαρμογή επί του εδάφους- να τα κάνετε πράξη.

Ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Ευχαριστώ.

Ο κύριος Υπουργός έχει τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Καλό θα είναι, όταν μιλάμε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ο λόγος να έχει αρχή, μέση και τέλος, για να γίνεται και ένας ουσιαστικός διάλογος. Αυτός ο παροξυσμός, λοιπόν, που διαπιστώνουμε από τον κ. Τριανταφυλλίδη νομίζω ότι εξυπηρετεί μόνο τον ίδιο και τους ψηφοφόρους του.

Θέλετε να κάνουμε σόου, κύριε Τριανταφυλλίδη; Εγώ δεν θα σας ακολουθήσω, αλλά θα σας μιλήσω με στοιχεία και θα σας δείξω το μέγεθος της πολιτικής σας απάτης.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Απαντήστε στον Στέφανο Μάνο, όχι σ’ εμένα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Αναφερθήκατε σε δηλώσεις του κ. Εξάρχου. Δεν αναφερθήκατε, όμως, στην επιστολή που έκανε ο κ. Εξάρχου στις 10 Ιουνίου 2019, δηλαδή μετά τη δήλωση, ο οποίος τι λέει; Λέει με λίγα λόγια και εγκαλεί το Αττικό Μετρό ότι δεν έχει γίνει καμία εκπόνηση και έγκριση μελέτης και ότι οι καθυστερήσεις στο μετρό έχουν να κάνουν με την ευθύνη της δικής σας Κυβέρνησης.

Επομένως, αυτές οι πυγολαμπίδες που πετάτε, ότι το μετρό θα ήταν έτοιμο το 2020…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Ο Εξάρχου τα λέει.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Ο Εξάρχου γύρισε μετά –σας εξηγώ, για να μιλήσουμε ελληνικά- και είπε ακριβώς το αντίθετο με στοιχεία.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Και ο Μάνος;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κοιτάξτε…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Ο Στέφανος Μάνος λέει ότι θα…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μη με διακόπτετε, κύριε Τριανταφυλλίδη. Δεν γίνεται έτσι διάλογος.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Στον Μάνο απαντήστε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Να οργανώσουμε τη συζήτηση καλύτερα. Συνεχίστε, κύριε Υπουργέ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Δεν ξέρετε τι λέτε. Εκτίθεστε με αυτά που λέτε. Προσέξτε, υπάρχουν πρακτικά -θα τα καταθέσουμε όλα-, διότι ο δικός σας Διευθύνων Σύμβουλος έλεγε ότι θα είναι ο Σταθμός «Βενιζέλος» έτοιμος το ’24.

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα ζήτημα. Πώς έγινε το Μετρό της Αθήνας; Πώς έγινε ο σταθμός στο Μοναστηράκι, πώς έγινε ο σταθμός στο Σύνταγμα, πώς έγινε ο σταθμός στην Αγία Σοφία; Έγινε με το σύστημα το οποίο προτείνουμε και με τη λύση που προτείνουμε εμείς, που σας επαναλαμβάνω, είναι τεχνικά πιο άρτια, έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ κα θα κοστίσει λιγότερα λεφτά.

Εμείς, λοιπόν, τι λέμε; Λέμε ότι στόχος πρέπει να είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει ενιαίο. Διότι αν δεν λειτουργήσει ενιαίο, θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Και για να καταλάβετε πόσο δίκαιος είμαι, επανειλημμένως έχω πει ότι αν αφαιρέσουμε όλη αυτή την πολιτικοποίηση του ζητήματος του Σταθμού «Βενιζέλος» -όπου έχει πάρει στη Θεσσαλονίκη διαστάσεις μυθιστορήματος-, εγώ παραδέχομαι ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όντως προχώρησε το υπόλοιπο Μετρό σε τακτά χρονικά διαστήματα.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Να είστε καλά! Καλοσύνη σας.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Αλλά αυτό ξέρετε γιατί έγινε, κύριε συνάδελφε; Να σας πω γιατί; Διότι κάποιοι είχαν προσφύγει στο ΣτΕ το 2013 και είχε κολλήσει το έργο όχι με υπαιτιότητα της τότε Κυβέρνησης. Ξεμπλόκαρε…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Μελέτη για την απόσπαση έχετε;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μα μελέτη δεν έχετε εσείς τέσσερα χρόνια για αυτά που λέτε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Ε τώρα, δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Σας παρακαλώ πολύ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Χρησιμοποιείτε επιχειρήματα τα οποία είναι εναντίον σας. Σας προστατεύω, γιατί δεν ξέρετε τι λέτε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Έχετε μελέτη για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Λοιπόν, για να ολοκληρώσουμε και να πούμε την πραγματικότητα…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κύριε Υπουργέ, με συγχωρείτε.

Κύριε Τριανταφυλλίδη, διάλογος είναι να μιλάει ο ένας να απαντάει ο άλλος και μετά να ξαναμιλάει ένας. Να μιλάνε όλοι μαζί δεν είναι διάλογος. Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Εμείς, λοιπόν, δεν διχάζουμε, δεν τάζουμε, δεν λέμε μεγάλα λόγια, δεν δημιουργούμε εικονική πραγματικότητα, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, δεν κάνουμε πολιτικές απατεωνιές. Εντάξει; Εδώ είναι η διαφορά μεταξύ μικρών και μεγάλων, αγαπητέ συνάδελφε. Εμείς δεν λέμε ψέματα. Αυτή είναι η διαφορά. Εμείς θέτουμε χρονοδιαγράμματα, στόχους, τους οποίους θα τους πετύχουμε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Μελέτη έχετε;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Διότι εσείς αυτή τη στιγμή επί τεσσερισήμισι χρόνια πήγατε πίσω τον Σταθμό «Βενιζέλο», έχοντας κάνει απλά την οροφή, η οποία είναι μία πλάκα και η οποία δεν κόστισε 50 εκατομμύρια, όπως λέτε. Είναι αστεία αυτά που λέτε. Μην τα λέτε παραέξω, διότι θα μας ακούσει και κόσμος που καταλαβαίνει.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Πέντε μελέτες…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Επομένως, για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά, κολλήσατε το έργο του σταθμού «Βενιζέλος» για πολιτικούς λόγους. Και τι έχετε κάνει τέσσερα χρόνια; Μηδέν! Το μηδέν το ξέρετε;

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Ποιο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, ολοκληρώστε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κανένα έργο δεν κάνατε στον σταθμό «Βενιζέλος».

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Είστε άσχετος και επικίνδυνος!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κύριε Τριανταφυλλίδη, παρακαλώ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Είστε ψεύτης και είστε επικίνδυνοι με αυτά που λέτε. Για να κλείσω, λοιπόν…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Με συγχωρείτε. Επικίνδυνη εξελίσσεται η συζήτηση. Σας παρακαλώ, ολοκληρώστε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Εσείς εγκαινιάζετε μουσαμάδες. Σας έχει κρίνει ο λαός της Θεσσαλονίκης για αυτό.

Ευχαριστώ πολύ.

(Στο σημείο αυτό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Βλάπτετε σοβαρά τη Θεσσαλονίκη!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κύριε Τριανταφυλλίδη, σας παρακαλώ πολύ. Φαντάζομαι ότι κατανοούμε όλοι το εξής πολύ απλό πράγμα: Συνήθως Βουλευτές της Αντιπολίτευσης κάνουν ερωτήσεις και απαντάνε οι Υπουργοί της Κυβέρνησης. Είναι απίθανο να γυρίσει ο Υπουργός και να πει «Μάλιστα, έχει δίκιο ο άλλος». Να ηρεμήσουμε, δηλαδή, αυτό θέλω να σας πω.

 

Μοιραστείτε το!