Α.Τριανταφυλλίδης προς Κυβέρνηση: «Προστατέψτε τους πολίτες από την καταχρηστική λειτουργία εισπρακτικών-δικηγορικών εταιρειών».(VIDEO)

«Αναφερόμαστε μόνο σε εκείνες τις περιπτώσεις που γίνεται κατάχρηση, που λειτουργεί ως bypass για να αποφύγουν τον έλεγχο, με βάση τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κύριε Υπουργέ, ο τότε Υπουργός του ’09 δέχτηκε το πρώτο σκέλος του, όσον αφορά το τότε. Δεν δέχτηκε το δεύτερο σκέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, της απόφασης 598/2012, η οποία αναφερόταν στο μέλλον. Άρα, πεδίο δόξης λαμπρόν, αφού υπάρχει πρόβλεψη για επιβολή προστίμου και σε εκείνους από τους ελάχιστους δικηγόρους ή δικηγορικές εταιρείες στο άρθρο 9 παράγραφος 4(σ/ν ΣΥΡΙΖΑ-Απρίλιος 2019)», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχετικά με την προστασία δανειοληπτών από την καταχρηστική λειτουργία δικηγορικών γραφείων ως εισπρακτικών εταιρειών.

Απευθυνόμενος προς τον Υπουργό Ανάπτυξης ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε: «Πρέπει να ξεκαθαρίσετε μαζί με τον κ. Τσιάρα –δηλαδή τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης- ποια είναι η πολιτική βούληση, όχι απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ ή τον Τριανταφυλλίδη -ξεχάστε το αυτό-, αλλά για τον κόσμο που ταλαιπωρείται, για τους πολίτες που τους προκαλούν ψυχολογικά προβλήματα, γι’ αυτούς που ταλαιπωρούνται στην καθημερινότητά τους, τους τη μαυρίζουν, γιατί δεν έχουν να πληρώσουν. Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος. Και καταθέτω στα Πρακτικά, γιατί έχει τη σημασία του, πέντε τέτοιες καταγγελίες από όλη την Ελλάδα».

Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα:

 

Για την αναλυτικότερη ενημέρωσή σας ακολουθεί το σύνολο των πρακτικών και το βίντεο της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης

  • Βίντεο

  • Πρακτικά Συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Ευχαριστώ και τον παριστάμενο Υπουργό.

Κάνουμε πράξη ουσιαστικά, καθώς είναι η πρώτη ερώτηση της νέας περιόδου, αυτό για το οποίο δεσμευθήκαμε –κι εγώ προσωπικά- στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Είμαστε η φωνή σας, είστε η δύναμή μας για ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητά τους.

Όπως ξέρετε καλά, κύριε Πρόεδρε, στο προηγούμενο διάστημα ως Βουλευτής της Συμπολίτευσης -γι’ αυτό και δεν έχει στενά αντιπολιτευτικό χαρακτήρα η συγκεκριμένη ερώτησή μου- στην Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ως Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, είχα θέσει τρία ζητήματα, όπως το προτιμησιακό καθεστώς του δανειολήπτη -μοντέλο Κύπρου-, τις εισπρακτικές εταιρείες και το θέμα με τα κλειστά και μη ηλεκτροδοτούμενα σπίτια. Αυτό το λέω ως πλαίσιο αναφοράς και διεκδίκησης, για να έχουμε ουσιαστικές απαντήσεις από τον παριστάμενο κύριο Υπουργό.

Λέξη κλειδί λοιπόν η καθημερινότητα. Όταν στις 14 Φεβρουαρίου του 2017, επικεφαλής τριάντα Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, είχα θέσει το θέμα «φρένο στην ασυδοσία των εισπρακτικών εταιρειών», είχε απαντήσει –κι έχω το έγγραφό του- ο κ. Παπαδεράκης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας. Σημείο κλειδί, το οποίο αποτελεί και την ουσία, τον πυρήνα του ερωτήματός μου, είναι από την τρισέλιδη απάντησή του, σύμφωνα με την με αριθμό 598/2012 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, «Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του νόμου», που ο νόμος λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών είναι ο ν. 3758/2009, «οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες. Αρμόδιοι για τον έλεγχο της τήρησης του ειδικού θεσμικού πλαισίου, δηλαδή του Κώδικα Δεοντολογίας, και την επιβολή ενδεχόμενων κυρώσεων ορίζονται οι οικείοι δικηγορικοί σύλλογοι».

Έτσι, λοιπόν, με βάση τις καταγγελίες που κατατίθενται στις καταναλωτικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, κάνουν ένα bypass. Οι εισπρακτικές εταιρείες υπέστησαν τα πρόστιμα, πολλές από αυτές έκλεισαν, πρόστιμα των τριακοσίων, πεντακοσίων, εξακοσίων χιλιάδων ευρώ -μιλώ για το πλαίσιο και το χρονικό διάστημα της προηγούμενης κυβέρνησης- κι έτσι, λοιπόν, με αυτό το bypass, μέσω δικηγορικών γραφείων και μέσω δικηγορικών εταιρειών, βρήκαν τη δυνατότητα να κάνουν αυτό που δεν θα μπορούσαν πλέον να κάνουν, αφού τους έδινε αυτή τη δυνατότητα, το σημείο κλειδί που μόλις ανέφερα.

Πρέπει να πούμε εδώ ότι, σύμφωνα με τις καταγγελίες, μιλάμε για ένα θέμα, το οποίο απασχολεί την καθημερινότητα των πολιτών, δημιουργεί σε οικογένειες καθημερινά κλίμα πίεσης και κατατρομοκράτησης. Επικοινωνούν με τους δανειολήπτες περισσότερες από μία φορά ανά δεύτερη ημέρα, ενώ με βάση το πλαίσιο είναι δύο φορές την εβδομάδα. Καλούν τους καταναλωτές με απόκρυψη, δεν δηλώνουν το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά τους, δεν δηλώνουν ότι η συνομιλία καταγράφεται και δεν καταγράφουν τη συνομιλία. Ασκούν σε βάρος του δανειολήπτη και της οικογένειάς του ψυχολογική πίεση. Καταργούν το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, καθώς τους αναζητούν στην εργασία τους, με αποτέλεσμα και οι συνάδελφοι στον εργασιακό χώρο να μαθαίνουν τα ζητήματα που αφορούν τον σκληρό πυρήνα των προσωπικών δεδομένων, δηλαδή τα χρέη τους κ.λπ. Συμπεριφέρονται με προσβλητικό και υποτιμητικό τρόπο, ενοχλούν πρόσωπα της οικογένειας του καταναλωτή σχετικά με την εξόφληση του χρέους, συχνά υπερήλικα άτομα, παππούδες και γιαγιάδες ή ανήλικα τέκνα. Ενοχλούν σε τηλέφωνα τα οποία ουδέποτε τους δόθηκαν από τις τράπεζες.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ολοκληρώστε παρακαλώ.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Αμέσως, κύριε Πρόεδρε.

Εμφανίζουν κατά την επικοινωνία με τον καταναλωτή ιδιότητες που δεν διαθέτουν και ενοχλούν άσχετα με την οφειλή πρόσωπα.

Ερωτώ λοιπόν, κύριε Υπουργέ, στη νέα αυτή θητεία, καθώς είναι δύο μήνες. Δεν θέλω ούτε να σας ψέξω, απλώς θέλω να προσδιοριστεί το πλαίσιο, πώς σκοπεύετε να κινηθείτε, με βάση τα όσα θετικά αλλά όχι αρκετά έχουν γίνει το προηγούμενο διάστημα, για να προστατεύσουμε οικογένειες και δανειολήπτες, όχι –προσέξτε- καθ’ έξιν στρατηγικούς κακοπληρωτές. Εννοώ οικογένειες που δεν έχουν και δεν μπορούν να πληρώσουν.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ωραία, έγινε κατανοητό το θέμα.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων): Ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε Πρόεδρε. Να ευχαριστήσω τον κύριο συνάδελφο για την ερώτησή του. Είναι η πρώτη ερώτηση που απαντούμε στη θητεία της νέας Κυβερνήσεως. Θέλω να δηλώσω στο Σώμα ότι θεωρώ πως είναι από τα υψηλότερα καθήκοντα του Υπουργού να απαντά στις ερωτήσεις των Βουλευτών και θα προσπαθήσω, αν δεν λείπω σε ταξίδι στο εξωτερικό, να ακυρώνω οτιδήποτε άλλο για να είμαι στη Βουλή και να απαντώ στις ερωτήσεις των συναδέλφων.

Ως προς το θέμα που θέσατε, κύριε Πρόεδρε, για το θέμα της ερωτήσεως του κ. Αρσένη, έχει δίκιο ο κύριος Πρόεδρος και η Γραμματεία της Κυβερνήσεως, αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών κατά βάση, το οποίο και σας ενημερώνω, για να έχετε μία εικόνα, ετοιμάζει και σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, που θα παρουσιαστεί ειδικά για αυτό το θέμα μέσα στις επόμενες εβδομάδες και άρα μπορείτε να επαναλάβετε την ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό.

Κύριε συνάδελφε, το θέμα το οποίο θέτετε, που αφορά πράγματι την καθημερινότητα των πολιτών, είναι σημαντικό θέμα και καλώς το θέτετε και μπορώ να πω ότι η τοποθέτησή σας σάς τιμά υπό την έννοια ότι πράγματι δεν είναι καινοφανής. Είχατε ασχοληθεί με αυτό το θέμα και κατά την περίοδο όπου κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και άρα καλώς γνωρίζετε πως υπάρχει μια νομική γκρίζα ζώνη. Ποια είναι η νομική γκρίζα ζώνη για να το καταλάβει ο κόσμος; Ο νόμος του 2009, που αφορά στις εισπρακτικές εταιρείες, δεν συμπεριλαμβάνει, δεν έχει ως πεδίο εφαρμογής τους δικηγόρους.

Πώς το ξέρουμε αυτό; Το 2012 ετέθη ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατόπιν –τότε- καταγγελιών πολιτών για την εμπλοκή δικηγορικών γραφείων και τη μετατροπή τους σε εισπρακτικές εταιρείες. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με ομόφωνη γνωμοδότησή του κατέληξε ότι οι δικηγόροι και τα δικηγορικά γραφεία δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής ασκήσεως του ν. 3758/2009.

Οφείλω, δε, να σας πω ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης δεν μπορεί και να παρέμβει, διότι, όπως καλώς γνωρίζετε, το ρυθμιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούν οι δικηγόροι καθορίζεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και όχι από τον Υπουργό Ανάπτυξης, κατ’ αποκλειστικότητα και συνταγματικά. Άρα, για να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία που θα αφορά στα θέματα που θίξατε, ειδικά για τους δικηγόρους και τις δικηγορικές εταιρείες, ο αρμόδιος Υπουργός είναι ο Υπουργός Δικαιοσύνης.

Οφείλω να σας πω ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης έχουν έρθει σε επαφή με το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Γιατί όλα όσα αναφέρετε είναι πραγματικά περιστατικά. Συμβαίνουν, εγώ θα σας πω ότι συμβαίνουν και καταχρηστικά, ταλαιπωρούν και κόσμο ο οποίος πράγματι δεν είναι στρατηγικός κακοπληρωτής, αλλά δεν έχει να πληρώσει και ασφαλώς πλέον ως Κυβέρνηση, όχι ως Υπουργός Ανάπτυξης, σας λέω ότι μας απασχολεί και αναμένεται τέτοιου είδους πρωτοβουλία από τον αρμόδιο Υπουργό Δικαιοσύνης για να ρυθμιστεί αυτό το γκρίζο σημείο που δυστυχώς από το 2009 και από το 2012 μέχρι σήμερα -2019- δεν έχει ρυθμιστεί. Δεν ρυθμίστηκε ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Κατά τη γνώμη μου κακώς. Άρα, να αναμένετε σχετική πρωτοβουλία που θα βάζει κανόνες και ως προς τις δικηγορικές εταιρείες και τους δικηγόρους στο κομμάτι της προσπάθειας εισπράξεων των χρεών των δανειοληπτών.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Τριανταφυλλίδη, έχετε τον λόγο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, όντως δεν ολοκληρώθηκε ο απαιτούμενος κύκλος, γιατί αυτό ήταν το ζητούμενο, η αυστηροποίηση του ν. 3758/2009,  αλλά είχαν γίνει όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες -και το γνωρίζει αυτό ο Υπουργός-, ότι το καλοκαίρι του 2018 είχε συγκροτηθεί επιτροπή που δούλεψε σε πέντε βασικές ενότητες: γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων, δικηγορικές εταιρείες, πεδίο εφαρμογής, διάφορα θέματα όπως συχνότητα οχλήσεων και η νομοτεχνική βελτίωση του νόμου. Τον νόμο τον έχω εδώ. Αυτό το σχέδιο νόμου από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία κατατέθηκε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και υπάρχει. Είναι ένας νόμος –τον οποίο δεν προκάμαμε, ας το πούμε έτσι- που κατατέθηκε ενάμιση μήνα πριν από τις ευρωεκλογές και είχε ολοκληρωθεί. Περιλαμβάνει δώδεκα άρθρα. Στο άρθρο 9 είναι το διακύβευμα που αφορά τη λειτουργία των δικηγόρων και τις δικηγορικές εταιρείες.

Εδώ να διευκρινίσω ότι τιμούμε απόλυτα τον νομικό κόσμο και τους δικηγόρους -για να μην υπάρξει κάποια παρεξήγηση-, το δικηγορικό λειτούργημα, τους δικηγορικούς συλλόγους κ.λπ. Αναφερόμαστε μόνο σε εκείνες τις περιπτώσεις που γίνεται κατάχρηση, που λειτουργεί ως bypass για να αποφύγουν τον έλεγχο, με βάση τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κύριε Υπουργέ, ο τότε Υπουργός του ’09 δέχτηκε το πρώτο σκέλος του, όσον αφορά το τότε. Δεν δέχτηκε το δεύτερο σκέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, της απόφασης 598/2012, η οποία αναφερόταν στο μέλλον.

Άρα, πεδίο δόξης λαμπρόν, αφού υπάρχει πρόβλεψη για επιβολή προστίμου και σε εκείνους από τους ελάχιστους δικηγόρους ή δικηγορικές εταιρείες στο άρθρο 9 παράγραφος 4(σ/ν ΣΥΡΙΖΑ-Απρίλιος 2019). Άρα, εσείς πρέπει να ξεκαθαρίσετε μαζί με τον κ. Τσιάρα –δηλαδή τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης- ποια είναι η πολιτική βούληση, όχι απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ ή τον Τριανταφυλλίδη -ξεχάστε το αυτό-, αλλά για τον κόσμο που ταλαιπωρείται, για τους πολίτες που τους προκαλούν ψυχολογικά προβλήματα, γι’ αυτούς που τους ταλαιπωρούνται την καθημερινότητά τους, τους τη μαυρίζουν, γιατί δεν έχουν να πληρώσουν. Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος.

Και καταθέτω στα Πρακτικά, γιατί έχει τη σημασία του, πέντε τέτοιες καταγγελίες από όλη την Ελλάδα: «Οφείλω ποσό από πιστωτική κάρτα, επειδή λόγω οικονομικών δυσκολιών, δεν έχω μπορέσει να πληρώσω κάποιες δόσεις. Με ενοχλεί η εισπρακτική εταιρεία.

Ενοχλήθηκα επανειλημμένως στο χώρο εργασίας μου, διαρρέοντας στοιχεία που άπτονται των προσωπικών μου δεδομένων», «Απειλήθηκα…», λέει ο καταγγελλόμενος, «…σήμερα από το γραφείο, ότι θα στείλουν περιπολικό στον τόπο εργασίας μου, μαζί με δικαστικό επιμελητή για να πάρουν τα στοιχεία μου και να υπογράψω ένα εξώδικο».

Μιλάμε για μια διαδικασία εκφοβισμού και κατατρομοκράτησης, που δεν αρμόζει, δεν συνάδει σε ένα ευνομούμενο, με ευταξία και ευνομία, ευρωπαϊκό κράτος. Προφανώς και αυτό πρέπει να διαχωριστεί από τους συνεπείς πολίτες, που πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους και γι’ αυτούς θα πρέπει να υπάρξει -το έχουμε πει και το έχουμε προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και προσωπικά- ένα bonus. Από την άλλη όμως, για τους ανθρώπους που έχασαν το μαγαζί τους, έχασαν τη δουλειά τους, έχασαν ενδεχομένως τη στέγη τους δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το άγος των εισπρακτικών εταιρειών. Θα παρακαλούσα να επισημανθεί και να υπομνησθεί, τα Πρακτικά της Βουλής να συμπεριλάβουν από την ΕΚΠΟΙΖΩ 2019 τις συγκεκριμένες καταγγελίες.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Ρωτώ, λοιπόν, καταληκτικά και συμπερασματικά, κύριε Γεωργιάδη, ποια είναι η πολιτική βούληση του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Δικαιοσύνης, της Κυβέρνησης. Θα προστατεύσετε τον απλό πολίτη, ο οποίος καταδυναστεύεται από την τρομοκρατία των εισπρακτικών εταιρειών-ελαχίστων δικηγορικών γραφείων που κάνουν bypass, γιατί ο νόμος του 2009 τους εξαίρεσε και γιατί η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει; Υπάρχει έτοιμος νόμος με δώδεκα άρθρα στο γραφείο σας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ολοκληρώστε, κύριε συνάδελφε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Θα τον φέρετε να τον κάνετε πράξη, με τις όποιες τροποποιήσεις και με την αναγκαία διαβούλευση με όλους τους φορείς; Δηλαδή τις καταναλωτικές οργανώσεις, τους δικηγορικούς συλλόγους, τον κ. Βερβεσό προφανώς και όλους τους άλλους φορείς.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ορίστε, κύριε Υπουργέ.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων): Κύριε συνάδελφε, καταλαβαίνετε τώρα σε πόσο δύσκολη θέση ερχόμαστε. Αν υποπτευθεί ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να ολοκληρώσει τον κοινωνικό διάλογο που ήθελε να κάνει για ένα τόσο σοβαρό θέμα χρειάστηκε τεσσεράμισι χρόνια και σε τεσσεράμισι χρόνια δεν προκάνατε, όπως είπατε, φαντάζομαι να μας δώσετε στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ένα εξάμηνο! Είμαστε προφανώς πολύ πιο γρήγοροι από εσάς, να μειώσουμε τα τεσσεράμισι χρόνια σε έξι μήνες και να μας πείτε και μπράβο.

Άρα, σας λέω για να μην χάνουμε χρόνο, ότι η πολιτική μας βούληση είναι ασφαλώς και να παρέμβουμε. Τώρα, αν πάρουμε τον νόμο σας, τον οποίο εξετάζουμε -η αλήθεια είναι πως σε κάποια σημεία συμφωνούμε, ενώ σε άλλα διαφωνούμε, όπως συμβαίνει στις κυβερνήσεις-, σαν να σας βλέπω μπροστά μου να βγαίνετε στα κανάλια και να λέτε «τρώτε από τα έτοιμα και κάνετε τα ίδια που κάναμε εμείς».

Λοιπόν, να τα ξεκαθαρίσουμε αυτά τα πράγματα και να θέσω και το ευρύτερο πολιτικό θέμα. Οι κυβερνήσεις έχουν κάποιο χρόνο θητείας. Κρίνονται γι’ αυτά που έκαναν και όχι γι’ αυτά που δεν πρόλαβαν. Αυτά που δεν πρόλαβαν, να τα προλάβαιναν είναι η απάντηση. Άρα, αν φτάσατε μετά από τεσσεράμισι χρόνια να καταθέσετε ένα σχέδιο νόμου δώδεκα άρθρων ενάμιση μήνα προ των ευρωεκλογών -επειδή ήμασταν μαζί και στο προηγούμενο Κοινοβούλιο-, είχατε το όλο το χρονικό περιθώριο, είτε προ των ευρωεκλογών είτε και μετά από τις ευρωεκλογές, που, όπως υπενθυμίζω, άνοιξε η Βουλή και νομοθέτησε, παραδείγματος χάριν, τους νέους ποινικούς κώδικες. Δεν καταλαβαίνω εσείς ως Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν ζητήσατε έστω εκείνη την εβδομάδα που ψηφίσατε τους ποινικούς κώδικες, το έτοιμο νομοσχέδιο κατατεθειμένο στη Γενική Γραμματεία της Κυβερνήσεως να γίνει νόμος του κράτους, αφού το θεωρείτε τόσο πολύ σοβαρό!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Βουλευτής, όχι Υπουργός.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων):  Άρα, προφανώς η προηγούμενη Κυβέρνηση απέτυχε στη ρύθμιση αυτού του θέματος. Απέτυχε. Κι εμείς τώρα θα κριθούμε για το αν θα καταφέρουμε να το ρυθμίσουμε. Δεν θα μπορούμε να λέμε εκ των υστέρων ότι δεν προκάναμε. Σας λέω λοιπόν, η πρόθεσή μας είναι να προκάνουμε. Και ήδη τα πρώτα βήματα της Κυβερνήσεώς μας σε αυτούς τους τομείς, κύριε συνάδελφε, για να μη μιλάμε γενικώς για τις προθέσεις, είναι πολύ συγκεκριμένα.

Πρέπει να σας πω ότι εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης, μαζί με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και τον αρμόδιο Υφυπουργό, τον κ. Παπαθανάση, επιβάλαμε το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε ελληνική τράπεζα, πριν από λίγες ημέρες, διότι δέσμευσε ακατάσχετο λογαριασμό μισθοδοσίας και η καταγγελία είχε έλθει στο Υπουργείο Ανάπτυξης πολλούς μήνες προ των εκλογών της 7ης Ιουλίου.

 

 

Μοιραστείτε το!