Α.Τριανταφυλλίδης στη Βουλή: «Εθνικό ζήτημα η αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού-bullying». (Video)

«Δεν αρκεί ο κοινοβουλευτικός έλεγχος γι’ αυτό το τεράστιο εθνικό θέμα. Εθνικό θέμα δεν είναι μόνο τα σύνορα της χώρας και η υπεράσπισή τους. Εθνικό θέμα είναι το μέλλον αυτού του τόπου, τα παιδιά μας, η νεολαία μας και θα έπρεπε αυτό το θέμα να απασχολήσει το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας σε μια προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, όπου οι πολιτικοί Αρχηγοί θα πρέπει να καθορίσουν ένα εθνικό σχέδιο δράσης για την επόμενη μέρα. Είναι τόσο σημαντικό το συγκεκριμένο θέμα», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης άμεσων και συγκεκριμένων μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.  

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ παρέθεσε πρόσφατα στοιχεία που καταδεικνύουν τις ανησυχητικές διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο του bullying στη χώρα μας «Σχεδόν ένας ανήλικος την ημέρα, έπεφτε θύμα ξυλοδαρμού στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ σύμφωνα με στοιχεία του Χαμόγελου του Παιδιού, η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS χειρίστηκε 2 περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ανά σχολική ημέρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ειρήσθω εν παρόδω, ελπίζω να αστειεύεται η ομόλογός σας κυρία Μιχαηλίδου που θέλει να κλείσει το «Χαμόγελο του Παιδιού».

«Σοκάρεστε; Μην σοκάρεστε κύριοι συνάδελφοι, αυτή είναι η πραγματικότητα,  είναι ένα φαινόμενο που προϋπήρχε και του οποίου η ένταση και τα μέσα έχουν αλλάξει. Οι νέες μορφές βίας με την προσθήκη της σεξουαλικής βίας καθώς και της χρήσης του διαδικτύου έχουν τέτοια χαρακτηριστικά ώστε δικαιολογημένα απασχολούν την κοινή γνώμη και την πολιτεία, που όμως αντιμετωπίζει το ζήτημα με επιπολαιότητα επιπλήττοντας μόνο τους δράστες. Ωστόσο, το παραπάνω φαινόμενο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά, συνολικά. Την ευθύνη δεν την φέρουν μόνο τα παιδιά, την ευθύνη την φέρουν επίσης οι ενήλικοι (γονείς, κηδεμόνες και δάσκαλοι) που αδυνατούν να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη, διαπαιδαγώγηση και ασφάλεια».

Παράλληλα, ο κ.Τριανταφυλλίδης, επισημαίνοντας τη σημασία της πρόληψης του φαινομένου, υπογράμμισε: «Για να μην αντιμετωπίσουμε ποτέ σαν κοινωνία ένα ακόμα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου, αλλά και να ρίξουμε ιδιαίτερο βάρος στην πρόληψη του με τη συμμετοχή φορέων, δασκάλων, γονέων και μαθητών. Γιατί, αν δεν κινηθούμε σωστά και οργανωμένα σαν κοινωνία και σαν πολιτεία, τελικά γινόμαστε συνυπεύθυνοι σε τέτοιου είδους φαινόμενα».

Τέλος, κάλεσε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ενισχύσει τα καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως αυτό της θεατρολογίας: «Στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα μουσικά σχολεία, στα αθλητικά σχολεία, στα σχολεία με σχήματα θεατρικά, τα φαινόμενα bullying τείνουν να εκλείψουν ή είναι πολύ λιγότερα απ’ ό,τι στον μέσο όρο των υπόλοιπων σχολείων. Ενισχύοντας τα καλλιτεχνικά μαθήματα με τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς θα δημιουργήσουμε τα κοινωνικά και ψυχολογικά και εκπαιδευτικά «αμορτισέρ», που θα εκτονώσουν δημιουργικά και θα δώσουν τη δυνατότητα στο παιδί να καταλάβει τη σχολική πράξη σαν τον καθρέφτη του καλού, του θετικού, του δημιουργικού και όχι της καταστροφής, της ισοπέδωσης, του γκρεμίσματος. Αυτό είναι το ζητούμενο. Συλλογικότητα. Συνεργατικότητα. Να δημιουργήσουμε κοινωνικά και ψυχολογικά «αμορτισέρ» μέσα στην σχολική πράξη».

Από την πλευρά της η Υφυπουργός Παιδείας έκανε λόγο για «τιτάνια προσπάθεια που απαιτείται για την αντιμετώπιση του φαινομένου του bullying, το οποίο είναι διαχρονικό, το οποίο είναι οξυμένο το τελευταίο διάστημα και είναι και εξαιρετικά δυσάρεστο» και συμφώνησε με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ότι «τα εργαστήρια δεξιοτήτων μακροπρόθεσμα μπορούν να συμβάλουν εξαιρετικά στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού».

Ακολουθεί ο σύνδεσμος της συζήτησης:

Μοιραστείτε το!